38h later..

Alltså, Auckland – London var inte så farliga. Sov mycket på AKL – LAX, och kolla mycket film på LAX – london. Tyvärr hamande jag inte bredvid någon snygging dock. Attans. Men men, hamnade bredvid två as roliga och trevliga damer på London – Arlanda flyget. Fast de 2h var så jävla dryga. Då hade jag verkligen fått nog av flygandet. På flygen såg jag Zero Dark Thirty och Hitchkok (alltså hahah vet inte hur hans namn stavas). Det är nog bristen på sömn som skapat detta, rekommenderar båda filmerna! Såg även Mumford and Sons live konsert The road to the Red Rock, AS BRA. Grät lite på första flyget, men det blev bättre efter bytet i LAX, fast jag undviker fortfarande att lyssna på specifika låtar, kola på bilder eller läsa på flaggan/korten vännerna skrev på. Det är fortfarande ett ”öppet sår”. Jag har inte heller fattat att jag är i Sverige allt bara går så snabbt. Hoppa av flyget som var 20 minuter tidigt, hämta väskan, sprang till SEB växla in cash, sprang till SJ fick biljett till det tidiga tåget (som gick 10 minuter efter biljettköpet), sprang till Resebyrån och ladda på telen.. Så här gick konversationen:

          Comviq poppis 185, tack.

          Ehm.. Det finns inte längre. Heh.

          Va?! Eh ok, ehm, Kompis surf då. (kände mig som världens lantis från 30 talet, hänger inte med i teknologin!)

          Ok. (Går och hämtar koden eller vad man ska säga). Du ser lite trött ut..?

          Ehm.. eh joeeh, har flygit i 38h..

          Jaja, tro mig det syns.

TACK FÖR DEN DU pressbyrå gubben. Haha fint välkommande, och sen blev det ju inte bättre med att konduktören som ser ut att vara på 20 år är as snygg… Hahaha. Köpte nyss en smörgås och äppeljuice för SAS serverade ingen macka som typ varje flygbolag i världen gör på korta flygningar. Så jag har i princip smält bort av hunger långsamt.. Så gick till bistron här på tåget och tog första bästa macka och juicen, sedan stod jag där och svin flinade för alltså tro mig, så jävla kul att höra alla konstiga Svenska dialekter när man inte varit i landet på 10 månader haha. Kom tillbaka till min plats och såg till min förvåning att jag köpt SKAGENRÖRA?! Wooot, haha, men men så hungrig som jag är skulle jag kunna äta en häst täckt i mögelost..

Ja vi får väl se när jag fattar att jag är hemma då.

Leave a Reply

