Last few days with my family

Så det sista dagarna med familjen gjorde vi lite olika spännande saker. Kommer berätta jävligt enkelt och inte i detalj. För jag orkar inte göra det på något annat sätt. Och varför får ni vet i ett senare inlägg… I alla fall. Efter första natten i Wellington vaknade vi och åt frukost. Sedan drog vi in på stan, eller egentligen lite mera utanför stan. Vi åkte mot Miramar och Weta Workshop. ❤ Himmelen för alla LOTR geeks. Där kolla vi såklart i Weta Cave och sedan, efter som de inte håller på med något massivt projekt. Så gick vi på en guidad tur i Workshop! OMG. Alltså bakom allt där de göra sakerna, denna del är dock stängd när de gör tophemliga saker som  LOTR, the Hobbit och alla andra filmer de jobbat med som Avatar, District 9, Tintin osv. osv. Såklart fick man INTE fotografera, men jag har lite mentala bilder i mitt hjärta 😀 Efter det åkte vi till Te Papa, museet om NZ, älskar det alltid lika kul 😀 Åt lite och så där. Efter det drog vi oss genom centrum av staden och mot Cable Car, åkte upp den och ner, tog en fika och sedan tillbaka till kusinen. Efter jag, mamma och Jesper släppt av Lena och pappa där for vi tillbaka in till stada och åkte SKRIDSKOR!! Japp i maj, i t-shirt och chillade så där. Det var kul 😀 Efter det bio. Jepser och Mamma såg olympus has fallen och jag the Perks of Being a Wallflower. Det var en bra film. Men har man läst boken innan blir man jävligt förvirrad.. Jaah, haha den situationen är jag i just nu. Men läs boken, AS BRA. Se filmen efter för man ska alltid läsa boken först 😀

Nästa dag började vi ta oss hemåt mot Palmy och på vägen stannade vi vid min gamla skola och sa hejdå till min historia lärare där. Och efter det åkte vi till Mt. Bruce och kolla på kiwi fågeln! Sedan frammet i Palmy gick vi ut med min värdfamilj och åt Japanskt yummi 😀 Igår sedan började jag och Pappa dagen med att åka motorcykel med Grayson, woohooo 😀 As kul, medans dem andra åkte in till stan. Vi mötte sedan dem där och jag köpte några sista minuten saker inför flygningen hem.. Sen spela jag squash med Katy och Sam. Sedan middag hos Grayson och hans familj + mig och min familj + Peter och Oli! As bra kväll! Idag ska jag spela lasertag med Katy och en massa andra sedan krama familjen hejdå, även om det är ett väldigt litet hejdå för vi ses ju i Sverige inom några dagar. Och sedan får vi se vad som händer.

Har inga bilder från dagarna.. Sorry..

One thought on “Last few days with my family

Leave a Reply

