Queenstown wine trail, Isengard, Lothlórien and some fever..

Dag 6, 1 maj. Under natten vaknade jag med förbaskat torr hals men drack en hel del vatten och somnade om. Några timmar senare vaknade jag med hals ont.. Suck. Pappa som var förkyld innan han kom hit har smittat mig.. 😦 Vi sov i alla fall länge denna morgon så vilda en hel del och tog även en power nap innan det var dags för vinprovning! Vi gjorde de så kallade Queenstown Wine Trail. Besökte 4 olika wineyards. Det var en riktigt bra tour, rekommenderas! Favorit stället var Mt. Rosa. Som hade e riktigt god dry Riesling. Annars skulle jag väl rekommendera Mt. Rosas vin överhuvudtaget. Efter 5h och 18 olika viner var det dags att åka tillbaka till hotellet. Där tog vi alla en power nap innan vi gick ner till poolen. Jag vaknade med ännu värre hals ont.. Men men. På kvällen vid nio efter att jag inte orkat röra en fena blev jag så hungrig att jag och brorsan gav oss ut på ett äventyr i att hitta mat. Efter ca 1 mil hitta vi BK. Och jag måste säga att gå in med en BK påse på ett femstjärnigt hotell ger en roliga blickar haha. Hotellet vi bor på i Queenstown är riktigt fint och vyn utanför rummet är amazing. Efter BK gick jag och sov.

Dag 7, 2 maj. Under natten vaknade jag med ännu värre halsont. Det var bättre på dagen dock.. Jag var trött som fan men samlade all energi jag hade för vid lunch bar det av mot Glenorchy och kollade runt i det området. Ganska dramatisk och varierad natur så inte konstigt Misty Mountains, Isengrad och Lothlórien  var filmade här. Det sjukaste av allt var ju att man kände igen sig i naturen.. Dock blev det inte mycket bilder, dels för att vädret sög och för att jag la all energi jag hade på att stå och gå. Det var en ok dag. Hade varit bättre om jag inte var sjuk. På eftermiddag hade jag feber….. Yay. Väl tillbaka på hotellet mådde jag SKIT. Så la mig och sov i 2h innan middag. God middag och nu ligger jag här. Med feber. Jag orkar inte alltså, önskar att vi inte var på väg imorgon igen. Det är utmattande att sitta i bilen. Dags att försöka sova av mig detta dock och hoppas på att jag mår bättre imorgon när det bär av mot väst kusten igen.

Dag 6:

DSCN4420 DSCN4402 DSCN4404

Dag 7:

DSCN4424 DSCN4422

One thought on “Queenstown wine trail, Isengard, Lothlórien and some fever..

  1. Pingback: Queenstown Wine Trail, New Zealand

Leave a Reply

