Wellington – Westport, South Island

Dag 1, 26 april. Så jag åkte aldrig till Maggan utan stannade en natt till hemma i Palmy och åkte direkt ner till Welly på fredagen istället. Åkte hem till släktingarna innan det var dags att gå ut med vännerna i Wellington, wohooo! ja jag kunde gå ut för vid 00:00 var jag officielt inte utbytesstudent längre! Ja jag är nu utskriven i programmet, så nu är jag svensk turist på Nya Zeeland.

Dag 2, 27 april. Lördag morgon, efter jag haft en oerhört fin 3h sömn, åkte jag med Tamar, min släkting, till hennes häst igen, sedan hem till henne och familjen och åt pankakor! Yum sedan for jag mot Wellington AIRPORT. Wiiooooo! Och mötte upp familjen efter 1 h väntan…. Såg även Gullom som hänge i taket! 😀 Sedan hände det inte mycket va.. Checkade in på hotell, gick till Mac’s Brewery och åt as god middag. Åker ni till Wellington så är denna restaurang ett måste!! Ligger vid vattnet bredvid Te Papa. Dem har oerhört bra mat och sedan såklar ölen/cidern som de gör där är också fina grejer! Efter det chrashade familjen som klubbade sälar vid 8 tiden och jag gick ut den kvällen igen för Ben fyllde 18 fast var inte ute så länge för det var en tidig morgon dan efter!!

Dag 3, 28 april. Det blev en tidig morgon denna dagen för att åka mot färjan mot Picton! Efter en 3h resa började vi komma in skärdgården på sydön. Det är väldigt vackert och vi har inte gjort mycket idag förutom att åka till Westport, stannade även i Nelson på vägen. Kollade på utsikten och även fast vi bara är en 3h båtresa från nordön så är det stor skillnad på ladskapet. Så himla fint! Har riktigt mycket problem med Svenskan, haha, pappa tycker jag ska gå med i SIF (svenska för invandrare) när jag kommer hem..

DSCN4131 DSCN4098 DSCN4102 DSCN4110

Leave a Reply

