Haunted hospital

Shobreee, detta inlägg om helgen som vart skrev jag i måndags, men efter som inget har funkat som det ska har jag NU äntligen fått upp bilderna och är kommer deeeeeeeeet. Hoppas allt är fina fisken i Sverige, jag själv är sjuk, eller något, vem fan vet liksom. Huvudvärk, illamående, problematisk visdomstand, smärta i höger öga så illa att jag inte kan kolla till höger och värsta yrseln jag någonsin haft. Höhö, meen det blir nog bättre snart 😀 Hoppas jag.. I alla fall förra helgen:

Igår åkte jag med grannarna över till Pahiatua. Det var “kyrk” dags och vad vi gör då är att vi åker hem till någon vänfamilj (olika varje gång) ber en bordsbön och ÄTER!! Woohooo, alla tar med sig mat sedan har vi världens knytkalas! Sååå gott!! I alla fall igår var det dags att vara hos Richard, Graysons bästa vän och han som äger min NZ utbytesorganisation! Det är trevligt, som det alltid är, men det spännande är förstår ni är.. Att han bor i ett nedlagt sjukhus!!!!!!!!! Sant så sant, och jag vet inte om jag nämnde det men det var hos honom jag + alla andra utbytesstudenter började vårt utbyte i tre dagar. Yääääh as kul!.. I alla fall Richard bor på den privata delen som är riktigt mysig faktiskt. MEN går man neråt i hallen så ser man två fina vita glasdörrar som leder in till den gamla sjukhus delen…….. Och där pågår det fan saker, no doubt. Så äckligt. Hela huset är byggt på längden och inte höjden, när jag bodde där bodde jag så långt bort från den privata delen som möjligt, thank heavens. I mitten av huset ligger matsalen och det är mellan matsalen och den privata delen som shit is going down. Alltså, det säger ju sig självt ETT NEDLAGT SJUKHUS. Jag vet inte riktigt om jag “tror” på spöken, men något är det i alla fall där. När jag, Joanna och Kelly gick och kollade runt där igår, medans det var ljust ute, så är får man kalla kårar så fort man går igenom de vita dörrarna även fast man är tre.. Men det är ok så länge det är ljust haha. Kelly gick dock runt hela kvällen helt bleck och sa konstant; I hate this house so much. När det var svart ute dock vid typ sju tiden kommer Oli och Lucas och tar tag i mina armar och ben och börjar släpa mig mot de vita dörrarna. Alltså paniken.. Jag började få världens skräck films senarion i huvudet men så våldsam som jag är lyckades jag sparka mig ut deras grepp och sprang sedan iväg. Bara att kolla på de där vita dörrarna är tillräckligt.. Jag behövde gå på toa en gång också och toaletten ligger precis bredvid dörrarna och jag ba till Joanna; You have to come with me to the toilett and satnd outside while I pee. Alltså ja, det är svårt att förstå om man inte varit där.. Men var glada för det niiii..

Det var en bra kväll och jag skrattade så mycket att jag började hicka.. Och Peter försökte guida mig igenom hur man får bort hickan och tjatade om att det BARA går att få bort det om man dricker vatten upp och ned. Så hans visade mig ett sätt att göra det på, vilket sket sig rejält så han tog tag i mig och lyften mig upp och ned så vi kunde göra det på det sättet. Enda problemet var att när Oli gav mig vattnet för att dricka tänkte ju inte jag på att tyngdkraften inte vänds upp och ned tillsammans med mig.. Hehehehe, så i stället för vatten i munnen hamnade ca. en halv liter på golvet. Hehehe, skratta tillsammans med hela krykgruppen på 20 pers tills jag grät. Aaaah, minnen!

I lördags var jag och Joanna även på sleepover hos vår Japanska vän Nao. As kul kväll! Nao är galen och så himla underbar! Haha, vi hade as kul. Lagade Japansk mat, bla. sushi, kollade på Waterboys, en japansk film om ett gäng killar som startar en synchronised swimming team. Hehe, kollade MAMMA MIA!!! 😀 Finns en as het video på mig när jag dansar till Does Your Mother Know! Jag älskar den filmen alltså, världens jävla må bra film alltså och musiken är ju underbar!! Riktigt fin kväll!

Nedan har ni bilder från sleepover och sjukhuset.. 😀 Och bilderna är i oordning men min hjärna har inte energi att bryyyyyy sig. Tror jag ska sova lite mera nu va!

DSCN4058 DSCN4060 DSCN4073DSCN4059   DSCN4085 DSCN4071 DSCN4082 DSCN4077 DSCN4088 DSCN4080 DSCN4084 DSCN4093

Leave a Reply

