Sorg – Kärlekens pris

Jag har inte gjort så där galet mycket vänner som man skulle föreställa sig men dem jag har gjort är verkligen de mest underbara och häftigaste personer jag träffat, jag har ju aldrig sett framemot den stunden när jag måste krama dem hejdå men eftersom jag typ bara vill åka hem så trodde jag inte att säga hejdå skulle vara så hemskt som jag förfärat. Men FAN i så jävla fel jag hade. Så fel. Igår var vi på flygplatsen här i stada som jag kommer flyga ut från och jag grina som en gris. Och vid den stunden hade jag sprungit runt med rödgråtna ögon i ca. 14h. Och ni kanske tänker, men att gråta på flygplatsen är det väl inget fel med för då säger man ju hejdå. Nej, precis det stämmer riktigt bra. Det enda problemet är att vi var där för att fråga hur mycket det kosta att ta med sig en extra väska hem.. Det har alltid känts som stunden aldrig kommer. När jag senast var där i december och sa hejdå till Hanaki så stod ju jag och Joanna där i mitten av vårt utbyte och tänkte att stunden kommer ju i princip aldrig komma. Och nu om 8 dagar åker Joanna hem. 8 dagar.

Jag hatar det här så jävla mycket. Jag mår skit. Varför. Jag vill åka hem. Men jag vill inte åka hem. Om någon tidigare utebytesstudent som känner igen sig i detta är ni hemskt välkomna med tips om ett bra sätt att ta sig igenom detta. Helgens känsla:

Sorg.

“Sorgen – kärlekens pris”. Det är ju sant, att så fort vi släpper in kärlek i våra liv öppnar vi upp för sorgen. De två hänger oskiljaktligt ihop. Men kanske är också sorgen kärlekens förutsättning? Om vi visste att vi aldrig skulle behöva skiljas hade vi kanske inte vårdat våra relationer. Vi älskar för att vi vet att det kommer att ta slut.

Leave a Reply

