Endless summer..

Det känns som om att jag har haft konstant sommar i typ 10 månader si så där. Och alla ni ba; MEN NEEEJ. Men jo det känns som så. Jag vet att sommaren 2012 i Sverige söög, och sedan i Juli kom jag hit och så var det vinter men sen blev det ju sommar igen i November. Men känsla är nu; Det känns som om att jag har haft sommar as länge. Och så kommer jag och så har jag sommar igen, fan vad tråkigt. Jag älskar alla de fyra årstiderna, i Sverige. Inte här. Okej då sommaren här var SPEKTAKULÄR. Som en solsemester i Thailand. Och nu vill jag ha höst!! Inte sommar, det känns extremt fel att jag kommer komma hem till sommaren.. För här är det höst nu. Hösten här är OK, och nej den är tråkig. Inga fina höst färger, inte den underbara jord/löv/regn/kyla doften. Det är den jag saknar mest.. Lukten av höst.. Men jag lä vänta typ 6 månader till.. Har nästan glömt bort känslan av höst.. Men när den svenska hösten väl kommer så kommer jag vara i euforia. Aaaah. Och vååår.. Nä alltså jag vill verkligen ha vilken som helst svensk årstid nu UTOM sommar. Jag kanske hinner få mig en släng av våren när jag kommit hem, håller tummarna!

En till sak jag också glömt.. Vilket gör att hösten här nere suger lite till är hur sinnessjukt kallt det bli inomhus. EFTERSOM nz är typ det enda land på jorden som inte har isolerade hus?! Eller uppvärmda hus?! Okej, min värdfamilj har det. Men resten av världen här nere. Typ min första värdfamilj. Det var ju outhärdligt att ta sig upp varje morgon. Men mitt nuvarande hem är ändå rätt kallt.. 😦

Jag är så hemsjuuuuk. Jaa, jag är så redo att åka hem. Jag är riktigt ledsen att lämna grannarna och min värdfamilj.. En känsla som inte går att förklara. Det är inte så att dem bor i typ England och jag kan svänga förbi en sväng när jag är påväg någonstans. Nej utan dem bor på NZ, dit man bara åker för att åka dit.. Haha ja ni fattar. Kommer sakna dem som fan och om jag inte hinner komma hit innan jag gifter mig så hoppas jag att dem kommer på mitt bröllop! När det nu blir ett sådant. Haha. Nej men jag är redo att åka hem nu, till Sverige, ta mitt jävlans körkort och se vårt nya hus!

Stans snyggaste brud!

Leave a Reply

