22 things to know about Swedish people and their culture

Jag hatar 1a april såå mycket. Ååååh. Den mest idiotiska dagen på hela året. Jag blev inte lurad i år, tack som fan. Ni är välkomna att göra det, alla ni mina vänner och familj, men inte på 1a april. Det är bara något med den dagen som gör att jag bara vi slå alla i fejset som lurar mig.. Men tack och lov så tror jag inte den dagen här är speciellt stor för int blev jag lurad inte.  Detta är ett ganska meningslös inlägg.. Jag ville bara dela med mig av mina favorit reklamer på nz TV..  Den första är om någon ny tuggbar mint tablett.. Vet inte har inte testat den nå, som alla andra nz reklamer är den helt meningslös, men jag gillar den!

Och om ni undrar vad jag gör på bootcamp så har ni här svaret..

Haha närå skämta bara.. As kul. Här har ni också Air New Zealands relativt nya saftey video. Med nz egna wildlife guru Bear Grylls..

Måste dock säga att the Hobbit videon är deras bästa so far. Hoppas att jag får äran och se den när jag flyger hem…

Min kära vän Emma delade även med sig av ett blogginlägg på fb här om dagen som handlar om Sverige. Många av er har nog redan läst det men för er andra så är det värt att kika på. Mycket underhållande, speciellt för mig som sitter på andra sidan jorden, då man börjar se på sitt hemland från ett annat perspektiv! Vackra fina Sverige 😀 22 Things a Foreigner Can’t Help but Notice About Swedish People and Culture….

 

One thought on “22 things to know about Swedish people and their culture

  1. Hey Johanna! Thanks for checking out my blog! I wish I could understand what you are writing about New Zealand, because I really want to go there! Fly-fishing heaven. So for now I’ll just have to enter it into google translate! Thanks again, 🙂

Leave a Reply

