Easter in Wellington

Tjenixen. I fredags morse åkte jag till Wellington för att spendera påsk helgen med mina släktingar från Israel. En riktigt bra helg! Åkte med grannarna över till storstaden och där gick vi sedan på Wellington Zoo och kikade runt. Efter det lunch och sedan till Te Papa. YES. Har väntat på det såååå länge! För där har Weta Workshop utställning av William, Tom och Bert. Ni vet de tre trollen i the Hobbit. Hade också tänkt fara till Embassy theatre för att kika på Gandalf, vilket jag gjorde bara det att Gandalf inte längre var där… 😦 Men men. Efter Te Papa åkte jag sedan till tremänningarna.

På lördagen umgicks jag med släkten. Vi åkte först till stallet för Tamar, älskar hästar. Och då fick jag även för första gången i mitt liv rida! Woohooo. Har velat göra det så länge! 😀 Efter det for vi hem till dem igen och jag tog en 2h power nap innan det var dags för rugby! Min första rugby match! Det var kul, jag fatta inte så mycket men.. Haha. Det var Hurricanes – Kings. Och vi (Hurricanes) vann! 46-30 😀 På söndagen åkte vi runt i deras del av Wellington och kikade runt och sedan upp över Rimutaka hills för att kolla på en häst som Tamar funderar på att köpa. Sedan tillbaka igen stannade vi uppe på en höjd och kollade ut över hela Wellington samt Hutt Valley. Så fint. Sedan innan jag åkte hem åt vi god middag tillsammans med några andra familjevänner från Israel, så det pratades mycket hebreiska vid mat bordet! Jag var inte den enda som inte fatta vad dem sa. Jag och Tamars man Kim + en annan kiwi höll oss till Engelskan. En riktigt fin helg, alltid kul att träffa släkt! 😀 Sedan hoppa jag på bussen hem till Palmy, och detta riktigt bra album, Zac Brown Band – Uncaged, samt den as snygga killen jag satt bredvid gjorde mig sällskap på vägen. 😀

DSCN4057 DSCN3975 DSCN3976 DSCN3980 DSCN3985 DSCN3991 DSCN3992 DSCN3994 DSCN3995 DSCN3999 DSCN4002 DSCN4005 DSCN4008 DSCN4010 DSCN4011 DSCN4013 DSCN4014 DSCN4021 DSCN4022 DSCN4026 DSCN4028 DSCN4031 DSCN4034 DSCN4035 DSCN4036 DSCN4041 DSCN4047 DSCN4053

 

 

Leave a Reply

