School’s out!!

And then it was over.. Ingen mera skola! Gött fan. Jag vet att jag är utbytesSTUDENT men bara för det behöver vi inte älska skolan haha. Idag var sista dagen! Härligt härligt, senaste tiden har jag varit såååååååååå trött på skolan. Eller mest irriterad, över det nz skolsystemet.. Ööh, haha men men. Det är så strikt, när klockan ringer ska du vara där, annars kvarsittning. Bla bla bla. Det är mycket mer än så, jag tycker bara att de borde ge eleverna mer frihet de är ju ändå 16-18 år och efter detta kommer ju universitet. På detta vis lär ni INTE dem ta ansvar. Men, detta är bara min åsikt! Jag bokstavligt talat skrek av glädje när jag klev ut från skolan. Alla ba; freakshow…. INGEN MERA SKOLA! Vet ni vad detta i princip betyder? 😉 Att jag idag började ett 5 månaders sommarlov innan jag börjar trean igen hemma i Sverige. Det är en härlig känsla ska ni veta! 😀 😉 I morse på mitt house (vi har olika houses precis som i Harry Potter, och mitt är; Rutherford!) assembly där fick jag även as mycket choklad av ledarna och ett fint kort! Under min skoltid här på nz har jag tillverkat en hel del saker i bla. sy- och träslöjden, nedan har ni bilder på mina mästerverk! Förra veckan körde jag även fingret i bandsågen, så där kunde långfingret ha rykt. Men tack gode gud, så sågade den bara in lite granna!!

Förutom denna glädje känns det ju faktiskt lite sorgligt, nu börjar ju ändå mitt utbyte ta slut. Fast det ska bli skönt att komma hem, men innan det har jag andra planer! 😀

I morse var jag på gymmet. ALLTSÅ HERREGUD. Vad jag kommer berätta nu kommer säkert några av er träningsfreak ba; men det är väl inget, har jag ju gjort tusen gånger. Men för en liten amatör hurtbulle som jag själv är, var detta något helt nytt och jag måste därför dela med mig av min upplevelse. Haha, det är lite ofräscht men men, hehe. Dagens pass var så jävla tufft. Mina armar och ben skakar fortfarande.. Vi gjorde intervaller på 5 stationer, det var; mountain climb (står i planka sedan hoppar man fram och tillbaka med benen), sled push (knuffar en riktigt tung släde i järn på asfalt), shuttle runs (ja springa så fort man kan fram och tillbaka), farmers carry (lyfter och går med två vikter på 20kg vadera) och tire flip (böjer sig ner, lyfter däcket och välter över det, däcket väger ca. 60kg). Och detta gjorde vi i intervaller i 30min. Jag ville typ dö alltså. Efter 15 min kunde jag inte stå rakt för jag var så yr, vilade lite sedan fortsatte. Man måste ju kämpa fan!!!!! Sedan efter typ 7 min när jag gör min shuttle runs, så kräks jag. USCH. Uäääw. Blä. Och tro mig jag kräks ALDRIG. Senaste gången var 6 år sedan och gången innan det var 8 år sedan. Så äckligt. Men men, som en äkta amatör hurtis gick jag och drack as mycket vatten sedan fortsatte jag! YEAH. Hardcore som fan är jag*! Hehe, ja, det var en ny upplevelse.. Nu är det bara en vecka kvar av bootcamp! Sedan är det slut, sen blir det inget mer gym innan tre kronor!

DSCN3962 DSCN3963 DSCN3965 DSCN3966 DSCN3967 DSCN3968

One thought on “School’s out!!

Leave a Reply

