Let it rain!!!

Sorry, för världen sämsta uppdatering. Har dåligt samvete nu, mest till mig själv efter som jag vill kolla tillbaka på bloggen igen om några år och ba; Jaaaaaaah det var då det ja, goá tider! Men jag var världens hemlängtan faaaan, på så vis: dålig uppdatering.

Det är en as dryg och enormt förvirrande känsla nu. Aldrig upplevt något liknande förut. Allt är kaos i hjärnan vet inte vad jag ska tänka och tycka. Min hemlängtan just nu är outhärdlig. Så är det bara. Jag har varit här i 8 månader och 5 dagar nu. Och ja. Mina 8 månader här har varit sååå tuffa. Mentalt påfrestande som satan. Men samtidigt har jag haft världens grymmaste tid här och upplevt något helt unikt som jag aldrig kommer ångra! Allt jag har upplevt alltså… ! Men hela grejen med den inte så bästa starten på året, sedan byta skola + familj + stad. Allt har bara varit så himla påfrestande och nu är jag så trött att jag bara vill hem och andas in den Svenska luften och krama om mamma och pappa. MEN tanken att lämna mina lillebrorsor, mina värdföräldrar, min fina finska vän Johanna, mina grannar = min  Nya Zeeländska familj gör så jävla ont. Jag vill inte lämna dem. Jag vill stoppa ned dem allihopa i min resväska och ta med mig dem hem. Vilket vi alla vet att det inte går. Dessa två känslor krockar med varandra och allt inom mig är ett enda kaos. Nu måste jag bara fokusera på min sista tid här och göra det bästa av det. För det är verkligen inte långt kvar nu. 🙂

Annars händer det inte så där värst mycket här nere skulle jag vilja påstå. Förutom det faktum att det är utmattande att prata Svenska, var hos Maggan en helg och vi prata Svenska hela helgen och på söndagen var min hjärna helt död av det haha. Min hjärna går ju på Engelska nu för tidn! Här om dagen när vi åkte hem från skolan köpte vi även glass, köpte en extra och gav den till den snygga killen som jobbar med ett vägarbete på en gata på väg till skolan. Haha; vi ba; We bought you icecream!! Han svarade; Ehm, thanks? Haha så kul, inte en aning om vem killen är förutom det!  😉 Jag är även helt dökär i japansk mat! AAAh, vi har världens bästa japanska restaurang här i stada. Så underbart gott!! Och nej japansk mat består inte enbart av sushi! 😀 Och jo i fall ni ville veta, så har det inte regnat på AAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSS länge. Så vattensparandet är på hög nivå och Wellington city har slut på vatten om 16 dagar… Det kanske är dags att gå ut och göra en regn dans på gräsmattan idag? Tycker det kan börja regna snart juuuh!!! Måste vara första gången jag vill ha regn.

Joanna, Jag och Nao.

Jag och grannens nya super gulliga kattunge Whiskey!

Leave a Reply

