Whitewater Rafting!!

Halli Hallå. I söndags fick jag bilderna från Whitewater raftingen! Untz untz. Men eftersom jag är så lat laddar jag upp dem först nuuu!

Igår var det så fuktigt att det kändes som jag skulle kvävas när jag satt inne i fotografi klassrummet.. Sedan började det ÖSA ner. När det regnar på NZ känner Gud alltid för att släppa ner allt på en gång. Detta höll sedan på till typ 5 i morse. Svin blöta var jag och Joanna efter cykle turen hem från skolan igår. När det sedan var läggdags, efter jag sett Lilo & Sitich, började det åska. Hela sänga skakade. Åska är okej, men inte när man ska sova. Sedan gick jag upp 5:30 imorse för Bootcaaaaaamp! Idag sprang vi upp och ner för världens backe i 30 minuter sedan gick vi till en trappa som var typ 150 meter lång och sprang upp och ner 2 gånger. SEDAN parade vi ihop oss och skulle släpa varandra över en liten fotbollsplan.. När jag och Claire kom hem kunde vi knappt stå upp för benen bara vek sig och skakade som ett skrämd hund. Nu känner jag träningsvärken komma! Imorgon onsdag är det röd dag; Waitangi Day! Vilket pretty much är Maori folkets nationaldag, det var denna dag de skrev på the treaty of Waitangi.

Det finns inte mycket att säga om Raftingen förutom det faktum att man sätter sig i en fet stor gummibåt med en massa andra och paddlar sig ner en älv/fors. Efter att jag gjort detta kom jag och värdfar på att detta är klassad som en extremsport och att jag antagligen inte var tillåten att göra detta. Men då var det ju redan försent! Förutom att vi paddlade en hel del, simmade vi även ner en rapid (svenskt ord?) man kan väl säga ett litet vattenfall. Men det mest spektakulära i detta hela var det faktum att vi paddlade ner ett 7 meter högt vatten fall. Vilket är det högsta vatten fall i världen som man kan rafta ner för! SLÅ DET NI! 😀 Fast det var svin läskigt. 7 meter låter kanske inte så högt, men när man åker över den sista biten innan det lutar ned för, då är det högt ska ni veta. Sen var det också en 50/50 chans att man landade rätt. Antingen landar man på rätt sida med raften, eller så landar man upp och ner. Och landar man upp och ner måste man hålla i som fan. Håller man inte i som fan sugs man ner till botten av älva. Och sugs man ner till botten av älva måste man rulla ihop sig till en köttbulle. Och sen är det bara att tålmodigt vänta tills man kommit upp till ytan igen. Och under denna tid får man inte heller drabbas av panik, FÖR DÅ KAN DET SLUTA JÄVLANS ILLA! Detta var det som gjorde hela grejen så inni fan läskig.. Men vi landade rätt! Så jag drunknade som tur var inte! 😀 I hel het då? KUL som faaaaan! Alla borde göra detta 10 av 10 stjärnor! 😀 Wohoooo! Ni kanske undrar varför det heter Whitewater och det är för att man är ute, när man utövar Blackwater Rafting är man i grottor……..

IMG_2091 IMG_1976 IMG_1978 IMG_1979 IMG_1981 IMG_2001 IMG_2002 IMG_2003 IMG_2004 IMG_2005 IMG_2006 IMG_2007 IMG_2008 IMG_2009 IMG_2019 IMG_2021 IMG_2033 IMG_2034 IMG_2036 IMG_2038 IMG_2039 IMG_2042 IMG_2045

One thought on “Whitewater Rafting!!

Leave a Reply

