Gratis är gott

När jag kommer hem och sommaren och myggorna börjar smyga sig på och första myggbettet kommer tänker jag fan kyssa det av glädje. Jag saknar svenska myggbett. Alla olika jävla bett man får här kliar något helt out of space mycket konstant i 3 veckor, MINST, sedan när man kliat så börjar helt området runt om kring även att värka så det gör svining ont.. Sedan tar det även bajs långt tid innan de läker, jag har t.ex. fortfarande små sår från myggbetten jag fick på surflägret. Som var i november..

Igår var jag med Pete, vi köpte kines mat och kolla film. Så gott med kinamat.. Filmen vi såg var the best exotic marigold hotel. Eller vad den nu heter, det var en bra film men jag var så himla trött efter typ halva filmen. Sen gjorde han mig sällskap hem för det var typ 12 på natta och jag har aldrig varit ute ensam när det är mörkt i denna staden :O Trevlig kväll, länge sedan vi umgicks.

I förrgår gick jag även tillbaka till tjejen som klippte mitt hår i november GRATIS. Och frågade om hon behövde träna något mera. För hon var riktigt duktig. Och då sa hon något i stil med; “Jag har faktiskt tänkt på dig, för jag behöver någon med helt naturligt hår som jag kan få bleka gult, inför ett av mina sista prov i utbildningen. Så om jag får bleka ditt hår gult, så får du en helt gratis färgning + klippning efter det!” Jag ba; “Hell YEAHH!” Så jag kommer få en gratis klippning och färgning 😀 Och jag behöver bara ha gult hår i typ 10 minuter, FET värt ju. Gratis är gott. 😀

Annars händer det inte mycket förutom det faktum att jag är fet brun och sörjer varje dag jag lä gå till skolan! Men men! 😀 Frågan är bara; vad för kurser ska jag välja inför sista året på gymnasiet…? Idrott och Hälsa 2? Sociologi? Engelska 7? Helt ärligt så vet jag inte ens vad allt dessa betyder efter som jag kommer från det “gamla” skolsystemet.. Fet frustrerande och förvirrande..

Joanna, jag och Constanze en väldigt produktiv bild lektion..

Leave a Reply

