Back to school

Också var skolan igång igen. EFTER 3 månaders sommar lov! Untz untz, kan inte fatta att jag haft ett sådant långt lov haha. De senaste dagarna har jag inte gjort så mycket.. I söndags var det 29 grader FET varmt, så jag gick på bio haha.. Igår var det 31 grader SJUKT varmt, så då kollade jag på Screen Actors Guild Awards! Och idag gick jag till skolan i typ en timme. Det är så galet varmt just nu!!! Jag och Joanna låg på golvet idag efter skolan hemma hos henne och vi sa något i stil med; OOOOMMMMMGGGGGG it is sooo hot. I wish I was naked but still it wouldn’t be cold enough… I’m sweating even though I haven’t moved for 5 minutes. *Jag reser mig up* OMG it’s to hot up here, gotta lay down again. JA så illa är det.. Och det gör ju det inte bättre att skolans dressing code är från 1600 talet!!!!! Alltså det är 32 grader ute och vi får inte visa axlar eller lår?!?!?!?!?! Jag slogs plötsligt av fascinationen att i Sverige ger lärarna verkligen fullständigt fan i hur vi klär oss. Vi får inte heller ha sandaler, men det kan dem ju glömma. YOLO. Det är 2013 fan? Fast Boy Scouts of America gick ju idag ut med att det är upp till de olika scoutavdelningarna SJÄLVA att bestämma om homosexuella är välkomna där eller inte. Fan vad duktigt av er, stora framsteg måste jag säga.. Enorma. Läste även att i Tanzania måste man gömma undan människor som är albino därför att de anses vara spöken och kan inte dö och de blir jagade och mördade av “häxor” för att deras kroppsdelar är det mest värdfulla man kan använda i magiska drycker. Jag är i chock. Detta helt sinnessjuka och ofattbara beteende kan ni läsa om HÄR!!

Anyway, förutom det faktum om att jag smälter bort som mjukglass på en lägereld här borta, så är mina ämnesval inför de resterande 3 månaderna i skolan; Photography, Painting, Home economics, Textile, English och Geography. Annars tror jag inte det händer mycket annat i skolan sista tiden förutom att jag och Joanna har rätt mycket ämnen tillsammans! YAY 😀

Silver Linings Playbook

Så i söndags när jag gick på bio såg jag Silver Linings Playbook, eller som den heter på svenska av någon dum anledning; “Du gör mig galen”. En oerhört bra film med ett himla fint budskap. Jag är sämst på att förklara filmer, men den var riktigt bra och jag tror att de kommer en hel del flera bra filmer nu i höst (vår för er i Sverige). Spendera mycket pengar på bio, vilket är bättre än godis!! I alla fall filmen handlar om en kille som är bipolär och precis har kommit ut från något slags sjukhus för sina problem. Och det handlar om hur han kämpar för att bli en bättre människa och vinna tillbaka hans fru som lämnade honom när han lades in på sjukhus. En rolig, dramatisk och vacker film, med lite romans. Bradley Cooper spelar huvudrollen och fatta äntligen varför HAN nu är nominerad för en Oscar för hans skådespeleri. Jag hade stunder i filmer typ 3 ggr då jag ba; men vad fan det är ju Bradley Cooper!! Efter baksmällan filmerna och alla komedier han varit i förväntade jag mig inte detta. Grymt bra framträdande! Nedan har ni trailer till filmen.

Leave a Reply

