Taupo and Rotorua!

Kl. 05.47 åkte jag till gymmet idag. SLÅ DET NI FAN! Men om det nu råkar vara någon liten hurtbulle där hemma som faktiskt gjort detta på en helt ledig dag, så kan ni ju kommentera nedan. Och varför gjorde jag då detta kanske ni frågar er? Det är en jävligt bra fråga faktiskt, men detta kommer i alla fall fortsätta 2 ggr i veckan de kommande fem veckorna, för idag startade BOOTCAMP. TIME TO GET FIT! Och gå ned i vikt. Vilket jag redan börjat med, – 2 kilogram två veckor!!! Yeeeeh. Jag var i näst sämst form där, hahaha, av typ 25 pers. Men fair enough, man är ju där för att bli bättre! Som ni ser har jag även bytt tema, och ni ba; men åååh varför? Jo för att jag gillar förändringar, headern är tillfällig och tråkig, kommer komma en ny bild där så småningom och kategorier och arkiv hittar ni så lång ner som man kan komma på sidan.

Igår kväll kom vi hem från en lite semester, vi var uppe i Taupo och Rotorua för föräldrisarna skulle på bröllop!! Trogna följare kanske undrar hur många bröllop det varit på nu och svaret på den frågan är 3! One more to go. Detta är inte vanligt för dem det råkar bara vara så att typ alla deras vänner kände för att gifta sig just denna sommar. Vi lämnade hemstada i onsdags så hela den dagen bestod av bilåkning, nästa dag torsdag sov jag mycket sedan passade jag och en vän till föräldrarna Hector, Orion och Sterling (mina lillebrorsor), medans dem var på bröllopet. Fredag! Började vi dagen med att åka ner till the river i Taupo, vilket var feeet ballt för en svennis för den var thermal. Vilket betyder att vattnet är uppvärmt av vulkanerna och är typ 40 grader varmt. SKÖNT. Så där satt vi i 30 graders värme och badade i det 40 grader varma vattnet. Och resten av den dagen chillade vi. Lördag började vi dagen med att åka tillbaka dit en snabbis innan vi for vidare upp mot Rotorua och väl där tog jag en powernap innan vi gick ner till forsen för att se värdpappa go kayaking. Vilket var rätt spännande. På söndagen drog jag och testa något nytt, Whitewater Rafting!  Wohooo! Super kul och ganska läskigt. Och vad det är tänker jag berätta en annan gång när jag fått bilderna från den upplevelsen emailade till moi. Sen chillade vi resten av dagen. Näst dag for vi tillbaka till Taupo och stannade där i några timmar samt åt middag med några familje vänner, jag hoppa även på cykeln och cykla ned till Lake Taupo och tog mig ett dopp.. Sååååå sköönt! 😀

DSCN3697 DSCN3658 DSCN3662 DSCN3664 DSCN3667 DSCN3669 DSCN3677 DSCN3682 DSCN3696

Leave a Reply

