Les Misérables

Bloggningen ligger på topp nu alltså, grym jag är hehe. Tränigsvärken är här på hög nivå just nu ska ni veta.. Men nu ska jag berätta för er om min dag.

Jag vaknade, åt en nyttig frukost, chillade och tänkte idag är den dag jag ska se Les Misérables! För er som inte ha sett denna än(vilket tydligen är alla utav er för såg nu att den har premiär den 18 i Sverige..!), och inte vill veta någon ting om filmen bör nu sluta läsa, men annars är det okej för jag kommer inte spoila något. Jag älskar ju filmer också, eller som min värdmamma kallar mig movie freak, och jag vet den tomma känslan inom en när en dum liten själ spoilar filmen du länge velat se. Cyklade in till stada och köpte min biljett. Jag gick kl. ett på dagen så det var inte mycket folk, typ jag och tjugo pers till. Och jag visst faktiskt inte vad jag skulle förvänta mig av filmen. Jag jämför aldrig filmer med Sagan om ringen för dem älskar jag så mycket att dem är i sin egna lilla värld, att jämföra en riktigt bra film med dem är inte riktigt rättvist. Men nu tar jag då fan av mig hatten och bugar för Tom Hooper, för detta är i klass med Sagan om ringen. För mig, men alla har ju olika åsikter. De vackra låtarna som I dreamed a dream, Who am I, Red and Black, A little fall of rain och sedan Russel Crowes och Hugh Jackmans fantastiskt bra skådespeleri..  Filmen är så känsloladdad att jag ville lägga mig ner och grina på golvet, vilket inte behövdes för i slut ändan kunde man höra ALLA i biosalongen stor grina. Och ja jag menar det, tårarna forsade. Aldrig har jag varit med om så mycket känslor i en film. Och i slutet, även fast vi bara var 20 pers och det inte ens var premiär, applåderade vi. Efteråt så fort jag kom ut i ljuset satte jag på mig solglasögonen.. Gick till toaletten för att se hur jag såg ut, och jag hade rödgråtna ögon och små röda fläckar här och där i ansiktet, ni vet som man kan få efter man gråtit.. Och efter det cyklade jag hem, vilket var skönt att göra ensam för man behövde tänka en hel del efter filmen. Det här är lätt en utav min favorit filmer.  Jag älskar den, 10 av 10 på IMDb.

2h och 38 minuter med gåshud. Se filmen fan. SE DEN.

One thought on “Les Misérables

Leave a Reply

