6 months in New Zealand

Chenixen! 6 MÅNADER PÅ NZ. Omg…. Alltså fattar ni ett halvt jävla år? Det är ju helt galeeeeeeeeeeeeeeet. HEHE. Fan vad fort det har gått. Alltså det är nästan obehagligt hur fort det har gått. Jag har riktigt svårt att förstå att det var så länge sedan jag såg mammis, pappis, Jespis, Lenis, kusinisarna, Pia, Per, Mormor, Morfar, Farmor, Peter, Roland, Lena, Emma, Anton.. Ja ni fattar vinken, och alla mina vänner såklart vill bara inte att detta ska förvandlas till ett fotbollsgalan tack-tal. De senaste dagarna har jag varit lite hem schjuk på mat. SVENSK MAT. Det var en morgon för några dagar sedan som jag låg i sängen och började tänka på svensk mat, och nu kan jag fan inte sluta… Lantbröd med appelsin och morotsmarmelad, hallon yoghurt med Special-K, hästkorv, falukorv, potatis, pepparstek, köttbullar, leverbiff….

Öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh…

Fan vad gött. Jag måste bara behärska mig i 4 månader till, det klarar jag. Sorgligt nog kommer det gå FORT SOM FAN! De två senaste månaderna, smack och så var dem borta. Denna vecka började jag mitt nya liv! Aka. kapitel 2 under mitt kapitel som utbytesstudent, ni kanske kom ihåg kapitel 1 då jag hade väääääääääärldens viktångest. I alla fall, mitt nya liv! Nu ni jvlar, har jag fått nog av kärlekshandtagen på maga mi!  Jag har börjat räkna kalorier, och det ska ni veta motivationen går skyhögt upp i himmelen då. När man har koll på vad man äter, och jag är chokerad, följa tallriksmodellen och grejer, super kul 😀 Man känner sig mycket bättre också, piggare, känner sig mättare och magen blir inte lika uppblåst när man äter rätt. Och i dag börjar jag och värdmorsan med Crossfit! Haha så kul, är typ lite som ett privat gym och det är typ bara typer som är träningsgalna och går på proteindrycker, haha, så kommer lilla jag där! Man jag har testat på det förut och det är super kul, as drygt (kan inte gå riktigt på två dagar efteråt) och alla bara stöttar varandra! 😀

DET GÅR BRA NUUU! Woohoo!!

IMAG1194

 

Leave a Reply

