New Year in Rotorua

Detta inlägg skrevs i fredags.. Glömde att posta det så här kommer det.

En sak jag har lärt mig av att vara utbytesstudent är att man ska packa upp på en gång! Det gör jag numera så fort jag kliver innanför dörren efter att kommer hem från en semester eller sleep over. Jag har även lärt mig en läxa åt dig pappa. Sluta klaga på det faktum att jag aldrig städar rummet för då städar jag det aldrig, här klagar ingen på mitt stökiga rum, när det är stökigt vill säga för det händer inte ofta längre, för då tar jag bara ansvaret helt själv och städar det så när det är stökigt är det bara det i typ 4 dagar. Eget ansvar ger mig kicken att hålla rent, kanske därför huset är så snyggt och prydligt varje gång jag varit ensam hemma i någon dag haha!

ANYWAY, igår kom jag hem från en liten semester! 😀 Jag, mina värdföräldrar och lillebrorsorna (-Sterling för han stannade hos sin mormor och morfar) åkte upp till Rotorua! Woop. För er som någon gång tänker åka till NZ kommer antagligen hamna i den staden för att titta runt just pga. det faktum att staden luktar brakskit. Och jag skämtar inte.  OCH varför det jo för att den ligger belägen på geothermal mark, vilket typ betyder att jorden kokar där men en massa mineraler i vattnet haha. Eller som vi förklarade det för lillebrorsorna; “The Volcano is farting.” Äsch jag vet inte googla det! Att bada i pruttvattnet gör huden helt galet mjuk dock! Det är en härlig stad dock och man vänjer sig vid lukten. Vi åkte dit dagen innan  nyårsafton, för James och Claire skulle på bröllop på årets sista dag. Så på nyår var de på böllopp och jag satt hemma i huset vi bodde i och kolla på en massa filmer! 😀 Nyår är inte stort alls på NZ och folk firar det inte riktigt, men en sak som hänt med mig sedan jag kom till NZ är att jag nöjer mig med saker jävligt lätt. Så jag måste faktiskt säga att mitt nyår ensam hemma i soffan var riktigt bra! Dagen efter började vi med mountainbiking och sedan mådde värdmammis inte så bra så jag tog hennes plats och jag och James åkte ut på en”afterweddingmingle” med en massa typer, det var kul! Vi åkte på en båt i solskenet i några timmar, badade och hade BBQ!  Jag brände mig även.. inget galet dock lite röd men gick över på en dag! Så 3 solbrännor denna sommaren. Dagen efter det blev det ännu mera mountainbiking! Jag älskar det fan, det tror jag att jag ska börja med när jag kommer hem, bra träning! Och sedan efter det testade jag på en ganska ny uppfunnen men väldigt populär sport, Paddle Boarding! Det var riktigt kul, det är typ i alla fall att man står på en jätte stor surfbräda och paddlar sig fram på vattnet! Haha 😀 Och dagen efter det, igår, åkte vi hem! Har haft det riktigt bra! 😀 Hoppas ni hade ett fint nyår å! Nedan har ni lite bilder från mountain bikingen.

Gott nytt år på er! 😀

DSCN3631 DSCN3621 DSCN3625 DSCN3627

Leave a Reply

