A kiwiana christmas

God fortsättning Sverige! Hoppas ni alla hade en bra jul! Min jul var väääldigt annorlunda. Men hur bra som helst. Jag hade verkligen en riktigt bra dag igår. Vaknade på morgonen och hade lite paket öppning men familjen och efter det drog vi till min värdpappas föräldrar för att spendera dagen där. Åt MASSOR. Haha. Vädret igår.. Herregud. Det var verkligen FÖR VARMT. 32 garder, så himla fuktigt och plus den sjukt starka solen som är här nere pga. ozonhålet. När vi satt och åt lunchen/middagen började det regna, Halleluljaaaaah, fast det varade bara i 3 minuter, haha, jag hade gärna haft lite mer utav det. Efter det var man så mätt och utmattad av värmen att jag gick och la mig i soffan och tog en powernap i 1h. Efter det upptäckte jag att det är näst intill omöjligt att bli pigg igen i den värmen. Men jag lyckades. Min värdpappa sa åt mig att lägga mig i barnpoolen så jag lyssnade på honom och la mig i det iskalla vattnet med kläderna på, SÅ UNDERBART. Låg där i typ 15 minuter gick sedan upp och kände mig som en ny människa, sedan började jag koka igen av värmen för det tog typ 20 minuter för kläderna att torka haha. Efter det for vi hem, bytte om och jag och min värdmamma drog till en utav hennes kompisars hus och hoppade i hans swimmingpooooool!  Det var grejer det efter en stekhet dag! Det var en underbart bra dag och jag är så glad att jag har världens finaste familj här nere. Sen var klockan typ åtta på kvällen och då drog jag över till grannarna aka. min andra nz familj och öppnade presenter med dem! Sedan när jag gick hem kl. 12 på kvällen med fullmånen ovanför mig hade jag ett stort leende på läpparna, en grym dag. Då slog det mig också att nu var julen över, vilket gjorde mig glad, för när jag hade det svårt i början av mitt år visste jag att om jag klarar av att vara här till jul skulle allt gå bra efter det. Och det började ju till och med bli bra för en månad sedan, i min nya familj. 😀

Idag however, hände en lite mindre rolig sak.. Haha kul att jag säger idag när klockan bara är 9 på morgonen, men jag har faktiskt varit uppe sedan 5.38!! Och varför så tidigt? Jo för vid kl.6 bar det av mot flygplatsen för att krama Hanaki hejdå. Hon är en japansk utbytesstudent som kom hit i januari. Så i skrivande stund sitter hon i Auckland och väntar på sitt flyg hem. Det gör mig skit ledsen att tänka på det för om 5 månader är det jag, och jag tror att det kommer gå fort som fan nu.. Sista tiden på nz, och jag har tonvis med roliga saker planerade dessutom. Men men, jag får försöka tänka; dan dagen, den sorgen.

Ha det braaaaa!

IMAG1194 DSCN3568 DSCN3574 DSCN3587 IMAG1187 IMAG1193

One thought on “A kiwiana christmas

  1. Sfd Den 25 dec 2012 21:01 skrev “My year as an exchange student in NZ” : > > johannahedlund posted: “God fortsttning Sverige! Hoppas ni alla hade en bra jul! Min jul var vldigt annorlunda. Men hur bra som helst. Jag hade verkligen en riktigt bra dag igr. Vaknade p morgonen och hade lite paket ppning men familjen och efter det drog vi till m” >

Leave a Reply

