The Hobbit and Giselle

Hallå i kylan! Har jag hört att det är i alla fall. Här är det så sjukligt galet varmt, nu snackar vi alltså så varmt att man heller stannar inne och fryser kl. 12 på dagen. Och guess what? Den riktiga sommaren är inte här än nej den kommer i Januari.. Kommer ju garanteras steka ihjäl då va. In my ass det explorius sa om att Nyzeeländsk sommar är ungefär lika varm som svensk sommar, det här är i klass med solsemester i Thailand. I alla fall, förutom det faktum att jag varit inomhus stora delar av dagen som ni kanske förstod, så har jag lite problem med julkänslan här borta haha. Pga. att det är sommar och sol, men äsch! 😀 Jag började i alla fall lyssna på julmusik idag.

IGÅR, var en stor dag. The Hobbit!!!! Maaan, jag planerar att se den minst två gånger till på bio, jag har även utvecklat en liten crush på Martin Freeman eftersom han gör Bilbo så himla braaa. HANDSOME MAN. Jag satt i biosalongen och strök min ring! Haha närå, jag var lite caught up i filmen men lätt att jag gör det nästa gång! Några timmar efter att jag sett den också gick jag alldeles för mig själv, haha, och kollade på Royal New Zealand Ballet göra Giselle. Det var riktigt bra! Och anledningen att jag gick själv var för att folk inte kan hantera all kultur inom mig. Hehe.

Hittade även hem  till mina förfäder här om dagen i en liten stad som hete Dannevirke!

IMG_20121211_172131

Leave a Reply

