Taranaki SURF CAMP

Haha förlåt, skrev ett inlägg i fredags om lägret men tydligen publicerade jag det inte; så här kommer deeet..

Jag är en fruktsalad! Mango body butter, Persika body butter, jordgubbs tvål och äppel schampoo 😀 Mumsfullibubba, jag luktar gott, hehe. AnyWAY igår kom jag hem från New Plymouth, untz untz. Där jag spenderat mina senaste 4 dagar. Det var niiice, solen sken, OCH jag hade solkräm! Vi gjorde mycket saker bla; åt, sov, simmade, promenerade, fiskade och såklart surfade! HAHA, fan vad sämst jag är på det ni. Jag är fan fascinerad alltså över att man kan vara så dålig på något. Haha, tredje dagen och tredje lektionen, gick i havet 15 minuter senare; NÄ FAN nu är det nog. Tog brädan och gick upp och satt där resten av tiden haha 😀 Även om jag var sämst på detta så hade jag 4 riktigt bra dagar! Den fjärde och sista dagen ville jag verkligen inte ut i vattnet igen, och min lärare ba; Jo det är det du är här för! Och bitter blev jag för jag ville verkligen inte surfa, haha. MEN gissa vad som hände då (ja mamma och pappa ni kommer ju bli jätte förvånade för detta har jag ALDRIG gjort under mina 18 år på jorden) JAG RAMLA I TRAPPEN! Vad är det med mig och trappor egentligen? Jag har så många minnen från trappolyckor i min uppväxt och främst den för 3 år sedan som slutade med typ 10 besök hos kiropraktorn, haha Visste ni att om jag inte koncentrerar mig när jag går i trappen så ramlar jag jätte lätt. I alla fall, min fotvrist vred till sig på ett sätt som inte borde vara möjligt, så ingen surf blev det int för mig den dagen! På lägret såg jag även en levande bläckfisk!!! Usch.. Den luktade jätte illa och man kunde hör när sugpropparna sööööög sig fast på fiskarens armar..

TILL ANDRA SAKER. Jag uppskattar och njuter verkligen av julkalendern detta år! Sehr gut. Visste ni, att på NZ har man inte personnummer.. Vilket gör mig himla arg ibland. Nepp detta är sant, man har såklart sitt födelse datum, men inga siffror som visar vem du är och din identitet och grejor. Nej istället har man proof of address. T.ex. går du till doktorn dubbel kollar dom vem du är genom att fråga om din adress, och vill du t.ex. gå med i det lokala biblioteket måste du ha med dig ett brev som blivit postat till dig för att bevisa att du faktiskt är nz medborgare. JAG gillar inte detta systemet det har gjort mig väldigt förbannad när jag försökt gå med i bla. biblioteket och Video Ezy.. Och så känns det som detta systemet kan ha lite nackdelar, men det har väl allt iof..

Och jag är ledsen vänner men ni får vänta med bilder för min dator mår inte så bra.. Startade en systemåterställning av sig själv och gör en massa skumma saker.. Och ångesten som uppstår när jag stoppar i mitt minneskort…

Leave a Reply

