En dag i skogen

Halååååå! Idag öset regnet ner 😦 MEN MEN! Igår drog jag och James, värdpappis, ner till Levin för en dag i skogen. Han körde lite mountainbiking och jag tog en lång promenad upp för berget. HAHA, det var kämpigt, en enda lång backe som man i princip klättrade upp för i 50 min! Men värt var det för blicken ut över Levin, Paraparaumu, Kapiti Island och Tasmanska havet var grym! Och när vi kom hem blev det välförtjänta hamburgare och fish n chips 😀 Och såklart en galet välförtjänt dusch! Igår tränade jag muskler jag aldrig någonsin visste att jag hade, haha, träningsvärken..

Efter det drog jag iväg till min ungdomsgrupp med kyrkan. Och jaaaaa. Igår möttes alla ungdomsgrupper i Palmy i en storlokal, och min ungdomsgrupp (CCC), är inte lika seriösa som dem där var. WOW. Jag hade blivit förvarnad om att det skulle vara väldigt annorlunda för en icke kristen som jag. Och jepp, det var det definitivt. Det var en upplevelse i sig och jag ångrar verkligen inte att jag gick. Men ja.. Alltså, hade jag inte gått dit med ett öppet sinne hade jag sprungit därifrån efter 20 min. Det var lite som en rock konsert med kristna sånger, vilket var okej, sedan blev borgmästaren intervjuad ang. han som kristen, vilket var riktigt intressant. Sedan var det en massa snack om Gud och Jesus, vilket också var okej men blev lite osäker när det skrek; Sträck upp din hand om du är redo att släppa in Gud och Jesus i ditt hjärta! Och efter det började sångerna igen, och då kände jag att jag fått kvällens dos av kristendom och gick ut för lite frisk luft. Men, än så länge är jag inte bortskrämd och jag gillar verkligen min ungdomsgrupp för de är lite mera gently, försiktiga, och så och de är såå GRYMT folk! Skit snälla och bara helt underbara hela högen! Nästa vecka är det vatten krig på temat, hehe 😀

 

Klicka på bilden för större format!

 

Leave a Reply

