Lite hemlängtan och mycket viktångest!

Man tappar verkligen blogg motivationen/inspirationen när man inte har ett tangentbord med de sista bokstäverna.. Få inte upp era förhoppningar nu för jag har det fortfarande inte hehe. Vet ni vad jag just insåg………………………………. Herregud, kära vänner… Att mina 7kg+ har börjat synas. Nu ni är det lite ångest här i kroppen! Jag är helt 100% säker på att det bara är jag som kan se skillnaden och att alla ni andra dödliga inte har en aning vad jag snackar om. MEN HERREGUUUUUUUUD, vad smal jag var när jag lämnade tre kronors land. Jag har ett minne från när jag gick i sexan och hade ett såkallat godisfritt år! Ja ni vet när man inte käkade godis på ett år och fick typ 1000 spänn, ja och sen när det äntligen passerat 12 månader så sa min kära pappa något i stil med; ja din kinder har ju blivit lite smalare! (eller vad man ska säga, haha) Och det för mig har sedan dess alltid varit som en ståndpunkt i mitt liv (nu ni börjar vi låta lite fancy här, men mitt svenska ordföråd är inte det bästa just nu..) Och nu ni vänner nu har jag inte de där smala kinderna längre. Ja, nu är vi inne i ett litet kapitel inom utbyteskapitlet i mitt liv och det ni, det kallas; Johannas första viktångest. 62 kg! Väger jag nu!!!!! OMG. Och ja ta det lugnt ni och panika inte så mycket över att jag bryter normen över att berätta vad jag väger, jag är en ärlig person helt enkelt. Jag kan inte fatta hur skinny jag var innan jag stack, förlåt men jag måste verkligen få ut min lilla panik här haha. OMGGGG. Detta måste åtgärdas, och det är NU! Jag vet jag är bara 18 år bla bla bla. Nej nu måste jag sluta här innan det går för långt….. Men jag kan bara inte sluta kolla på gamla bilder… Okej, ta det lugnt nu, Johanna! Andas in och andas ut..

Grejen är ju den att nu vill jag ju åtgärda detta på sekunden, haha, men det kommer ju knappast att gå! TÅLAMOD ÄR EN DYGD, eller vad man nu säger. Hejdå cadburys choklad och underbara hotchips..! Vet ni vad jag just insåg detta innebär att jag kommer bli riiiik! Halleluljah!

Annars då förutom att jag lagt på mig 7kg.. Herregud, jag har verkligen riktigt viktångest nu.. Så har jag bytt skola och värdfamilj, kände att det var dags att berätta eftersom alla nu redan vet ändå haha 🙂 Ja jag har det faktiskt riktigt bra 😀 Sommarlov om 3 veckor, woop woop. Skolan börjar sedan i Februari igen! Det börjar bli riktigt varmt och skönt 😀 Har haft lite mammis och pappis längtan denna vecka men den botades ganska snabbt efter ett långt skype samtla med pappa och ett telefonsamtal med mamma. Saknar Jesper också, så vill skypa med honom snart å.

Ja så där har ni ju en liten inblick på hur det är att åka iväg som utbytesstudent och få viktångest haha 😀 Ha det bra!! 😀

 

Jag och Kate kramandes på samma ställe som Bilbo och Gandalf vid Bag End i Hobbiton, Matamata! Så awesome 😀 Och förr eller senare i detta liv så kommer ni få ett inlägg om hur mitt besök i Hobbiton var!

One thought on “Lite hemlängtan och mycket viktångest!

Leave a Reply

