Bay of Islands, dag 5 och dag 7.

Yo friends! Igår när jag satt i bussen hem från bay of islands så skrev jag ett super långt inlägg pa Miss McLellans iPad men tydligen sparades det inte så nu kommer det ta ett år att skriva om det för jag måste använda en massa speciella komandon för att få de tre sista bokstäverna.. MEN MEN. Ni kanske undrar varför jag nu bara kommer berätta om dag 5 och 7 i detta inlägg och jo förstår ni det är för att dag 6 var så spektakulär att den dagen behöver ett eget inlägg! Vissa av er vet redan vad jag gjorde då hehe.. 😀 Ni får nu se alla bilder från båda dagarna i ett och samma bildspel nu, alla bilder förutom dem på ett vattenfall är från dag 5och de bilder på ett vattenfall är från dag 7.

Dag 5

Denna dag hade vi helt underbart väder solen sken och jag brännde mig till och med lite, för jag tänkte men det är ju bara vår inte är väl solen så stark! Men fel hade jag där för sedan berättade de att NZ ligger under ozonhålet. I alla fall sju på morgonen kom en buss och hämtade upp oss, denna dag skulle spenderas så högt upp till norr som man kan komma här på NZ. Väl framme efter några timmar i bussen startade vi alltihoppa med att åka buss på nintey mile beach! Det var kul de första tio minuterna efter 50 kan jag garantera att det inte var lika ballt längre, men tur var väl det för då fick vi äntligen kliva ur bussen och doppa fötterna och så i Tasmanian Sea. Efter det var det dags för sandboarding! Det var helt galet roligt, man låg på en woogie board och åkte ner för en super brant och svin hög sanddyn. Det var ett pain in the ass alltså så det fick bara bli två åk! Efter denna aktivitet och lite lunch bar det av mot Cape Reigna! Mer norr än så här går det inte att komma i detta vackra land. Och kom ihåg nu vänner att här är det tvärt om, här åker man mot norr om man vill till värmen. Så solen sken och det var riktigt sommar väder och det var helt sjukt galet fint. Om man stod på toppen och blickade ut emot haven  så hade man the Tasmanian Sea till vänster och Stilla Havet till höger, och i mitten en jätte fin fyr. Det var en häftig syn att se de båda haven mötas, de skapade vågor och skum när de möttes. Det var en riktigt bra dag som vi sedan avslutade med ett dopp hemma vid motellet i stilla havet!

Dag 7

Det finns inte mycket att säga om denna dag.. haha. Vi började dagen med att åka till the buried village som ligger strax utanför staden Rotorua. Det är en liten by som på 1880talet blev begravd i magma när en likal vulkan hade sitt utbrott,, tog inga bilder för det regnade.. Men efter det kom vi till ett litet gullig vattenfall och där tog jag några bilder!   Resten av dagen spenderades i våra minibussar hemåt!

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply

