Swenglish

Jag vet inte om ni har bättre koll än mig, men nu slog det mig att jag i tisdags varit här i två månader! Jag har börjat blivit hemskt dålig på att ta bilder.. Kanske är det för att nu är inte allt lika nytt längre, nu känns allt som hemma. Men nästa helg kan jag garantera er bilder för då är det bal!

När jag kom hit och den första månaden jag var här, fann jag det aldrig mentalt ansträngande att konstant prata engelska.. Som många andra säger att de gör respektive gjorde när de var utbytesstudenter. Kanske är det för att jag går engelskspråkigt och för att jag om min bror ibland pratar engelska med varandra? Ja vad vet jag. Jag finner det inte heller nu ansträngde att konstant prata engelska. Men det har börjat uppstå en förvirring i huvudet när jag tänker.. Ibland tänker jag på svenska, ibland på engelska och ibland blandar jag faktiskt mina tankar på de två olika språken. Och till och med ibland när jag tänker innan jag pratar händer det att det slinker med ett svenskt ord. Ja och samma sak händer när jag kommunicerar på svenska, för jag blir bara så förvirrad! Haha, så ibland händer det att jag mixar språken.. Jag tror att allt detta är ett tecken på att engelskan är på väg att sätta sig lite djupare i mig och att jag inom en snar framtid helt tänker på engelska! Jaa, sen kommer jag hem igen och då händer väl samma sak! Haha!

Idag kommer jag göra en riktigt ball sak! Men vad får ni inte höra än!! Mihih, ska även umgås med Oliveeeer och ikväll pyser jag till skolan för att kolla på “the school production” som heter; High School Magical!

Vill även hälsa min underbart fina vän Jasmine lycka till på sitt utbytesår i Missouri! Kram på dig, och så klart så kommer vi ju höras mycket under tiden!

Puss och kram allihopa!

Leave a Reply

