Hello Swedeeeen!

När jag om 8 ½ månad tar mina “första” steg i det helt nya Borlänge kommer det första som slår min tankar vara Friskis och Svettis! Garanterad rehabilitering där alltså, hahahaha. HERREGUD, ni anar inte hur ur form man blir som utbytesstudent. Det är fan ett mirakel att jag på 8 veckor bara gått upp 1kg!! Och eftersom jag bor i en sådan liten stad så är det lite problem med gym. Men tro mig jag har panikat lite. MEEEN man ska väl passa på att äta medans det inte syns! Min norska syster försökte köra lite nyttigt ett tag, slutade inte så bra.. Haha och när hon åt nyttigt så var det onyttigt i Sveriges ögon. Nä vi har slopat det nu och äter vad vi vill!!! Wehåå, men man äter dock inte mycket snabbmat här. Skönt!! Här äter man bara mer  konstant.. Är man hungrig (vilket sällan händer) så finns det alltid någon som gladeligen delar med sig!

Mamma.. Mamma. Mamma. Mamma och Pappa. Pappa. Pappa.. Och alla ni andra som vet om mitt näst intill ohälsosamma förhållande med Ramlösa. Jag hjärtskärande nyheter. Det finns INTE kolsyrat vatten här. INTE någon som helst stans. Här  dricker man bara vatten.. Helt vanligt vatten.. På flaska, (man kan även dricka kranvattnet). Herregud.. Älskade Ramlösa, i maj ses vi igen! Och alla ni som skrattade åt mig när jag i somras bestämde mig för att sluta äta kyckling, jaaaa kyckling har jag nu inte ätit på 2 månader. Och jag har inga framtida planer på att börja igen. Så japp, mor och far. Jag äter inte kyckling längre!

I have a confession, innan jag kom hit så var jag, som alla andra utbytesstudenter, orolig för vissa saker. T.ex. att hamna i en hemsk värdfamilj och så. Ja ni fattar vinken en till sak som jag HELT ÄRLIGT, handen på hjärtat, oroade mig för var att få en obekväm säng. Fattar ni att sova i en obekväm säng i 10 månader?!?! Tack gud, så har jag en svin skön säng dock!! 😀 YES!

Mycket mer än så har jag inte att säga idag.

 

 

Leave a Reply

