SPRING!

Nu ni jeflar är det vår! WEHÅÅÅÅÅåå!!! 18 grader och strålande soool!! Hellaluljah, och det kommer bara bli bättre! Förra veckan var det vinter och svin kallt och idag har jag gått ute barfota och shorts och t-shiiirt!! Det är till och med BBQ på gång här hemma! WIIIHHHOOOO!  Det är alltså ifrån idag, den 1 september, som ni skall/kommer vara avis på mig för samtidigt som det svenska hösten och vintern smyger sig på så klampar den nyzeeländska våren och sommaren  in med storm steg! FAN VAD HÄRLIGT. Vill ni veta vad mer som är underbart? Att man har världens bästa syster som precis som jag älskar klassiska chick flicks! Aka. tjejfilmer! Ja, fredagskvällen (igår) bestod av oss två traskandes till Video Ezy för att hyra en film, vi gick lite crazy dock.. heheh och hyrde i princip de 5 tjejigaste filmerna i butiken! Haha, men ack nu sitter vi här och smälter och önskar att det var vi i filmerna. FÖR VARFÖR KAN INTE VI träffa sådana där heta och helt perfekta killar?! Va?! Snyft! Hehe, men det kommer väääl 😉 När vi gick hem körde vi även lite sing-a-long/skrek till Jag Kommer, Life is a highway och Hello.

Igår var jag i Wellingtoooon, igen.. Jag, Travis, Ariane, Kieran och Oliver åkte dit för att kolla på universitetet Victoria. Och ja, även om det inte var för min skulle så smyg kikade jag lite även. Men igår slog det mig att Wellington är jääääävligt långt från sverige! Men men.. Och i Sverige är universitet ju gratis, här är det inte det 😦 Buhu, kanske fastnar i Sverige ändå…? Men den dagen den.. Sorgen? Nä inte rätt ordval, Sverige är inte så tragiskt.

I ALLA FULLA FALL, så spelas det Roxette på FreshChoice (typ IcaKvantum). AWESOME. De säljer även ABBA skivor på theWarehouse (typ dollarstore/ÖB/IcaMaxi/COOPForum/allt/awesome butik). Woop woop! Och vet ni vad!? De säljer WillyWonka godis här!!!! Ni vet Willy Wonka från Kalle och Choklad fabriken?! Det är sant! Jag har bildbevis!

Idag plockade Ivy upp mig och vi for till Masterton! Spelade lite mingolf! Och för typ första gången vann jag :O Jag vann även bowlingen vi spelade :O :O :O :O Har ni hört på maken? Vi vandrade även runt en jätte liten sjö, SÅG SVARTA SVANAR?!?!?!?!!?!??!!?!?!?!?!?!? HAR NI HÖRT PÅ FAN DET FINNS SVARTA SVANAR ååååååhhh herreguuuud! Det kan då fan varit det ballaste jag sett!!!!! Vi åt även pizza, körde lite sing-a-long, cuz that’s how we role in NZ! Yeeaaaaaah! Såg världens läskigaste ren… Och även några gulliga renar, för ja här kan man gå och kolla på dem helt gratis!

HARE GÖTT!

Leave a Reply

