Stolt Svensk!

Varje gång jag börjar ett inlägg med hej, så får jag alltid upp en bild i mitt huvud på mig själv sittandes i Sverige och ropar HELLO, SWEDEN HERE, 2 points go to… Ja värsta typsika Euro Vision Song Contest hejandet när det ringer upp alla länder för att få deras poäng! Hehe. Idag har jag håll i ett vapen. OMG. Jag sköt även. :O På en flaska fylld med vatten ca. 80 meter bort. Och jag träffade på andra försöket WOOP WOOP!! Läskigt som faaaaaaaaan. Men nu har jag gjort det! weehåå. Efter det kollade jag och Oliveeeeeeeeeeer på the Woman In Black. JA, Emma, Sanna och Alex, idag kollade jag på en skräckfilm!!!! Har ni hört något mer chockerande? Men ja det är sant, har inte sett en skräckis på minst två år. Men jag ville verkligen se denna efter som Daniel Radcliffe spelade huvudrollen! Ja filmen funkade, slutet kunde definitivt ha gjorts bättre! MEN MEN.

I detta vackra land. Förekommer inte press på samma sätt som i Sverige. Det är helt sjukligt skönt. Här skiter alla i vad för telefon du har, om din pappa är miljonär eller inte, vilka kläder du köper osv. Här vet hela skolan dessutom om om du är på väg att inte klara skolan. MEN ingen bryr sig. Alla är lika mycket värda ändå. Ja det där lät klyschigt, men det är sant. Detta förekommer INTE i Sverige. Ja visst tror vi att det gör det. Men nej. Det gör det inte. Sedan jag kommit hit, har min syn på Europa och Sverige ändrats, och det kommer den förmodligen att fortsätta göras. Både till gott och ont. Det finns precis lika mycket nackdelar som fördelar med att bo här som i Sverige, och tro inte att jag inte gillar Sverige. För det gör jag, men här. Här finns inte krav, press eller elaka blickar från stans fjortisar. Jag gillar Nya Zeeland, jag känner mig som hemma. Men jag älskar ju såklart Sverige! Och ni anar inte hur stolt jag är över att vara svensk. Vackra underbara tre kronors land, varje dag växer min vilja att visa min vänner Sverige. Fan vilket bra land det är. Nu sitter nog ganska många av er där på andra sidan jorden och tänker; Men vad är speciellt med Sverige egentligen? Förutom midsommar, surströmming och kalle anka på julafton är vi väl som vilket annat land som helst? Nej det är vi inte. Och det har jag inte insett förrens jag kom hit. ACK så svensk jag är, och jag är så stolt över det. Vill visa alla det vackra landet Sverige!  Så sluta klanka ner på vårt vackra land och klaga över att det är litet och ni vill ut och se världen. För tro mig NZ är i princip som att leva på världens ände. Litet och mitt ute i ingenstans, det längsta ungdomarna här har rest är till sydön och mot enorm förmodan några till Australien. Men stolta är de ändå! Och jag gillar detta land.

Donken heter här Maccers, och ni vet hur vi ibland har lite skumma hamburgare? Jag tror en får något år sedan hade McLeif? Hahah, ja samma sak här, the Serious Lamb Burger. Och den är himmelriket! Aaaah!

Nu känner jag att min svneska börjar bli dålig.. Ursäkta alla konstiga meningar, inte säker på om det är skumma men ibland har jag problem med att meningsbyggnad och vart orden bör vara placerade. Men jag kanske inbillar mig, men om inte. Ursäkta, det kommer inte heller bli bättre de kommande 9 månaderna.. Haha! KRAMIS.

Leave a Reply

