Feelings

Att åka iväg som utbytesstudent, är precis som att börja om på nytt. Även mentalt, beteenden jag inte sett hos mig själv på ÅR har kommit fram igen. Ja, det är sant. Jag är mer osäker på mig själv, står inte upp för mig själv på samma vis som jag gjorde för 2 månader sedan. Det känns helt ärligt som jag växt tillbaka i tiden. All den hårda press jag alltid satt på mig själv, men som jag i våras äntligen lärde mig lätta på, har än en gång stramats åt, konstant väntar jag på kritik. Och jag ska vara ärlig, det känns inte så jätte bra.. Men tack vare världens finaste värdfamilj, så hjälper de mig och Maria med allt. Vi pratar om allt. Men även om jag gått tillbaka en del till den blyga och lite mer osäkra tjej som jag var för 3 år sedan, så känner jag hur jag växer. Varje dag, varje minut jobbar jag på mig själv här nere. Det har blivit som ett litet projekt nästan. Det är en helt galet knäpp känsla att slinka tillbaka i ett gammalt jag, men jag kan lova er att snart finns den Johanna inte kvar längre. Jag bara växer så att det knakar, och även om det finns lite tuffare stunder så är jag stolt över mig själv. Som vågar erkänna mina brister för att jobba på dem. När jag kommer hem kommer jag garanterat vara en förändrad människa. Men henne får ni inte träffa än på nio månader! Hihi! PUSS!

Leave a Reply

