A day by the farm

TJÄNARE. Om 20 minuter är det My Kitchen Rules på TV! Yeeeeesssss! Då blir det TV time with tha family. My Kitchen Rules är typ som halv åtta hos mig fast myyyyyycket bättre och det är Australiensare och Nyzeeländare istället för Svennis bor. Helgen har varit micket nice micket nice.

Dagen igår, lördag, inleddes med att jag, Maria, Liz, Vera och hennes kompis Georgia åkte till Masterton för lite shopping.. Köpt några grejor till balen. Sedan hem igen då jag och Maria blev upphämtade av Tash för att åka till skolan och se rugby matchen! SEMI, och såklart så vann vi 😉 KURANUIIIIII, yeah!!  Nästa helg, FINAL! Efter det köpt Maria och Tash Butter Chicken Pie och jag Pommes, drog sedan hem till oss en sväng. Sedan drog vi mot kusten för att kika runt lite, efter som varken jag eller Maria varit där. På vägen dit köpte Tash en varsin Snickers åt oss, lite senare stannade vi även och köpte en varsin enorm och super god glass! Alltså vi åt så djävulskt mycket igår, haha.. Det var jätte mysigt vid kusten och för första gången i mitt liv nuddade jag Stilla Havet! Det var även hyfsat klart väder så vi såg över till Syd Ön, vilket var rätt häftigt. Sedan åkte var och hem till sig, till middag blev det köttfärs och nacho chips och andra saker! Mums, kikade även på the Hunger Games.

Idag, flydde hela familjen huset för det var visning. Så allihopa, utom Liz som jobbade, drog ut på landsbygden till en bondgård där Frans en gång jobbat för att kika på kalvarna. Åååååh, vad söta de var! Så himla söta och de var oerhört intresserade av att slicka på mina ben, haha. Så byxorna åkte till tvätt när vi kom hem! Annars har jag sovit, ätit, gått och bara chillat. Skön dag!

LÖRDAAG

 

 

SÖNDAAG

2 thoughts on “A day by the farm

  1. Hej Johanna! Jag är en svensk tjej som också jättegärna skulle vela åka till Nya Zeeland som utbytesstudent i ett år. Jag har funderat mycket på vilken organisation jag ska satsa på, med vilken organisation gör du ditt utbytesår? 🙂 Kram Ronja

Leave a Reply

