Crazy exciting updatee!!!!!!

Nu ni JEFLAR har jag en extraordinär uppdatering åt er här! JAFAN. WIIHHO. Jag har fått en förfrågan att skriva om den nyzeeländska skolan och om hur den är uppbyggd. Franscesca, detta kommer jag göra på söndag (tror jag)! Annars kommer ni få en hel bibel att läsa nu.. OCH DET VILL VI JU INTE.

Vi kör väl igenom heeela veckan då! Måndag; sjuk. Tisdag; helt ok dag i skolan. Onsdag; sjuk. Torsdag; HELT JÄVLA BRILJANT DAG. Fredag; Hallleluulljjaah! Vi börjar med torsdag, då gud skapade djuren i vattnet. Och nej jag är inte besatt av gud. Och NEJ Gustav, jag har inte gått och blivit religös.

Torsdagen började med att jag gick upp och åt frukost och sedan hitta kattfan i sänga.. Jaah, OVAN PÅ täcket denna gång dock, tack gode gud. Gick till skolan, var i skolan yada yada. 301 Drama, gjorde inte ett skvatt.  Suprise.. 301 History! I dessa två ämnen har jag världen bästa lärare, de är därför två utav mina favorit ämnen. Och med tanke på vad jag kommer berätta nu, såå ja tro inte hon är en dålig lärare.. Eller okej, det är oundvikligt, så tänk vad ni vill men hon är bäst! *Trumvirvel* På lektionen i alla fall byggde vi MR. POTATOEHEADS!!!! Ni vet Mr. och Mrs. Potatohead i Toy Story? Det gjorde vi i en timme, legendarisk lektion! Det som är så underbart med min lärare att hon gör lektionerna hysteriskt roliga på samma gång som hon faktiskt lära ut 80% av timmen! Efter det var det “konsert” i Aulan.. Det var OK, sista 20 minuterna dock var super kul! Några kompisar dansade och efter det kliver Danica ut på scenen och säger; “And now Finn (min bal dejt) is going to perform Call Me Maybe!” Aaah, hysterisk stund. ! För han skulle ju faktiskt inte det, lika stor överraskning för honom som för resten av skolan. Eftersom han även är någon slags ledare för skolan OCH rektorns son så hade han ju inget annat val än att kliva upp på scen. Hahah, nedan har ni en video på det och dansen! Mest Travis (i gul peruk) som sjunger dock, men härlig stund

Efter skolan åkte jag, Ms. McLellan (drama och history läraren), Oliver, Karen, Alena och Zoe (och så får vi ju inte glömma pappershuvudet av Finn som vi tog med för att vi uppenbarligen är som vi är!) till Wellington för att se Askungen!! Framfört av Royal New Zealand Ballet! Herre jesus vad bra det var! Jag har sett Törnrosa och Svan Sjön framfört av en utav världens främsta ballet St. Petersburg baletten, och tro mig det här var såååååå mycket bättre. Det var jätte vackra kulisser, duktiga dansare, orkesterdike, osv. Det var en helt magisk stund. Åt mig helt sjukligt mätt på en restaurang innan och fick även se Wellington by night. Den staden är helt oerhört vacker, jag skulle vilje säga att det är den vackraste jag varit i.. MEN jag har ju varit i New Orleans så det är tyvärr inte möjligt.. Men det ligger tätt in på kan jag meddela, ni kanske undrar om NY.. Men den staden är vacker på ett annat vis.

Nu kommer  i alla fall de spektakulära nyheterna.. Det är så sjukt att det kommer inkluderas många svordomar nu.. OMG. Alltså.. Igår fick jag veta en massa saker som fick mig heeeelt galet “starstruck”.. Vi börjar med de “minst” exalterade och går uppåt! Och bara för att detta är så awesome så gör jag en lista..

  • Teatern där jag igår såg Askungen igår är den teatern där de spelat in teatern scenen i KING KONG!!!!! Fattar ni?! Där har jag nu varit..
  • Jag bor 15 minuters bil resa ifrån Peter Jackson… För er som på något djävulskt vis inte vet vem det är, så är det regissören av Sagan om Ringen.
  • Min lärare Ms. McLellan.. har träffat.. okej.. PETER JACKSON!!!!!! Hon gjorde detta när hon, håll i er nu.. Spelade en orch i Sagan om Ringen och de två tornen!!

Okej, nu kommer det sjukaste av allt här…

  • Oliver. Är. Med. Giftermål. Släkt. Med. Peter. Jackson.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………….
FY FAA-AAAN. Gissa om jag hade svårt att greppa den tanken igår..  Även om de inte är så nära släkt, så satt jag där i Wellington med hakan nere i jordens inre och var helt sjukt starstruck över att Oliver är släkt med honom. Jag gissar att ni vill ha det förklarat; Olivers pappas faster adopterade Peter Jacksons fru när hon var en bebis. Shit.

För att gå vidare så har dagen idag varit super! Den har bara varit rolig på alla sätt och vis! Jag fick sitta i världens coolaste lastbil under lunch rasten. Det bästa av allt med detta var att den stod mitt på the school quad (skolgård) där ALLA sitter och äter och så tutade jag! Och nu menar jag inte en vanlig tuta utan nu snackar vi en sån där man drar ifrån taket och som får marken att vibrera! Aaah jag har nu lyckats skrämma hela min skola! Härlig känsla! 😉 Dagen slutade med History och med Finns väska på cafeterians tak.. Heh. Det var inte mitt fel dock!! Det var Jan och Travis fel.. De hamnade efter det på de bad board som Ms. McLellan skapade när Travis och Oliver började skjuta papperstussar på Finn. Ett perfekt slut på skoldagen, med tonvis av skratt!

 

 

3 thoughts on “Crazy exciting updatee!!!!!!

  1. Hej, ursakta att jag skriver detta som en comment, hittade din blogg på utbytesstudent jag har namligen ocksa precis kommit till NZ med explorius och varit har i tre dagar
    Hade varit jatte kul att ha lite mejl kontakt jag har fått placering i Palmerstone, ganska nara wellington och om jag fattar rätt ar det dar du fick placering hor jatte garna av dig!
    du kan adda mig på FB eller skriva mejl, heter samma som mejladressen..
    Mvh Malin

Leave a Reply

