Just living the dream!

Oj oj oj, det var inte det lättaste att prata med SEB igår över telefonen alltså, sjukt vad svenskan går segt nu. Jag och min norska värdsyster pratar till 98% bara engelska med varandra men ibland blir det att vi pratar svenska/norska och det känns som jag gör till mina uttal och språket jätte mycket vilket jag kanske också gör eftersom jag måste anstränga mig för att prata svenska.. haha 😛 Från en sak till en annan! Jag har nu varit i detta land i 3 veckor och en dag, och vet ni vad? 😉 I HAVE NOT GAINED ANY WEIGHT! Woop woop!

Som ni alla kanske vet så bor jag i ett väldigt litet samhälle, jag trivs mycket bra och har snabbt gjort mig som hemma här! Okej helt ärligt; Jag älskar det ❤ I alla fall något som skiljer sig är rykten. Ni anar inte hur snabbt det går här.. Jag har många gånger hört att man pratar om varandra mycket mer i mindre samhällen och ställde även in mig på detta, men alltså att föreställa sig verkligheten är omöjligt. T.ex. om jag skulle säga till någon att jag gillar en speciell kille precis innan första lektionen så skulle 90% av skolan veta detta vid lunch och sedan vid skoldagens slut skulle vem som helst kunna komma fram till mig och fråga; Are you going out with him? Folk partar så hiiiiiiiiimla mycket.. Seriöst (allvarligt) det är sjukt.Jag kan ju inte säga att det inte går rykten om mig, för let’s face it jag är en utbytesstudent meeeeeeeendet går inga “dåliga” rykten i alla fall.

VÄRLDENS FINASTE SAK HÄNDE IDAG. Ni anar inte, OMG, det kan vara ett utav det sötaste jag någonsin sett! Hela mitt ansikte sken up, aaaawwww, det gör det nu också när jag tänker på det! I alla fall så var det möte i Aulan idag, igen (det verkar vara väldigt.. eh.. common.. (svenska?)) I alla fall alla elev representanter, head boy/girl, house leaders, rektorn etc. etc. Pratade och si så där, hela skolan satt ju såklart där inne. Sen säger rektorn; and now michael would like to share something with us! Så han kliver upp i talarstolen och så säger han (mitt hjärta dunkar som bara den just nu i skrivande stund) så säger han; Annika, would you like to go to prom with me?

¤#AAAAAAHOMGOMGOMGOMGOMGOMG IIIIIIH, #”)%”?%¤=&”?¤=”=%#”?%”¤&¤=”¤£}$€!?!?

Det kan då fan vart det finaste jag någonsin varit med om ❤ Och det slutade såklart lyckligt för hon sa JA!!! Aaaaaaah 😀 Jag dog lite inombords där, så fint 😀 😀 😀

 

Jag och Maria kör snygga poser efter lördagens rugby match i grannstaden!

One thought on “Just living the dream!

Leave a Reply

