I miss my clothes..

Jag saknar min vanliga “normala” klädstil så himla mycket.. Jag saknar mina kavajer, mina högklackade skor, mina fina kjolar, klänningar, blusar, skjortor.. ALLT som mina kära vänner ansåg sig vara uppklätt, vilket det inte var, eftersom jag jämt ser (såg) ut så. Här har jag bara mina vanliga jeans (jag som hatar byxor..) lite tröjor, någon tunika, mys kläder, träningskläder och såklart underkläder.. Detta är bara inte jag, jag vill vara jag i mina fina kläder. Och det värsta av allt är att jag inte tog med dem eftersom jag inte visste hur modet här var men det hade fan funkat alltsååååå… BLÖ BLÖ, och bli inte ledsna nu men det där är den enda hemlängtan jag haft hitills och det går ju faktiskt att åtgärda på plats! Och tur är väl det! Vilket då också måste göras! Längtar till våren så jag slipper ha BYXOOORRRRRRR.

I ALLA SJUKT FULLA FALL så var jag i lördags på Kuranuis mäns sista rugby match!! Vi spöade skiiiiiteeeeeeeen, 36-3, sweet. Jag önskar att vi hade denna School Spirit i tre kronors land. MEN ICKE. Det var en miket underhållande match, lördag kvällen spenderade jag sedan hemma med familjen! Söndag for jag och Maria till grannstaden för lite shopping som gick käpprätt åt helvete.. JAG ANTAR ATT DET BLIR SÅ NÄR MAN INTE VET NÅGONTING OM BUTIKERNA HÄR. Sååå, vi får undersöka det lite till, jag är lite sugen på att åka till Upper eller Lower Hutt och deras köpcentrum. Så jag kan köpa “fina” kläder, mihihihiihi.

Idag måndag, den dagen då Gud skiljde ljuset från mörkret, och Gud kallar ljuset för “dag” och mörkret för “natt” och yada yada yada.. var det mountain biking igen! Denna gång i Wellinton, meeen jag tog inte med min kamera för det stod regn på schemat och inte fan bröt Gud det löftet heller! Ni anar INTE hur lerig jag var, iof jag har kort på det.. kolla längre ner. För jag tog faktiskt lite dåliga kort med min HTC.

PÅ TAL OM RUGBY innan varje match gör man en traditionell maori dans kallas “the Haka” ni skandinavier kommer finna detta mycket underhållande (precis som jag första gången).  Denna dans är i alla fall mycket respekterad och sånt där, och det är så häftigt för den symboliserar så mycket. Nedan ser ni min skolas, Kuranui, och All Blacks, rugbylandslagets, haka!

This slideshow requires JavaScript.

One thought on “I miss my clothes..

  1. Haha jag blev så sjukt rädd första gången jag såg Haka dansen. Vi hade försökt övertala min mammas kompis man att göra det i flera dagar men han vill inte. Men så en dag när vi inte var berädda så började han och jag hoppade säkert en meter upp i stolen. Så himla sjukt var det, han såg otroligt läskig ut fast egentligen är han typ en av världens snällaste personer 🙂

Leave a Reply

