First time in Wellington!

Hallå vänner! Ni anar inte hur ont jag har i asset… SMÄRTA. Känner för att fälla en tår eller två! Och anledningen till detta är… *trumvirrvel*… mountain biking! Japp, på världens hårdaste sadel.. MEN det kommer jag skriva om senare för nu ska jag berätta om mitt första besök i Wellington 😀

I HAD A BLAST. Oerhört vacker stad, oerhört. Åkte dit med History 301. Vi besökte Parlamentet, the Treaty of Waitangi (som jag önskar jag kunde förklara, men jag vet inte riktigt vad det är..) och TE PAPA! 😀 The Parliament var mycket intressant och roligt, treaty var inte så kul eftersom jag inte vet vad det är 😦 och TE PAPA var helt AWESOME! Fick testa hur det känns när det är jordbävning (vilket faktiskt händer rätt ofta här), såg världens största bläckfisk (IUW, den var lite rutten…) och hur mycket annat som helst, hade helt enkelt en super trevlig stund!! Mina History och Drama klasser är så underbara, helt galet sköna människor och vår lärare, som förresten klår alla tidigare lärare och kommande lärare med hästlängder, den bästa ever! Här kommer lite bilder på när vi posade vid en random bil, en vän gömde sig i en buske, massa random poser, världens läskigaste fejk bebis, bär vi gnuggar en grön sten, bläckfisken och lite annat random.

PEACE OUT.

This slideshow requires JavaScript.

2 thoughts on “First time in Wellington!

  1. Hej Johanna! Jag har också varit i Waitangi. Ang The Treaty of W, I quote:
    “On 5 Feb 1840 Hobson addressed a large gathering of Maori chiefs, assembled by missionaires. The debated the question of accepting the Queen’s sovereignty, the chiefs retiring across the river that night to continue their debate. The following day Hone Heke became de first of 46 chiefs to sign the Treaty of Waitangi. Missionaires and officials carried the Treaty around the country so that over 500 Maori leaders could add their mark to the document. The Maori people ceded their sovereignty to the Queen and she in return guarantted them de possession of their land …….” unquote.

Leave a Reply

