Respect the seniors!

What up peeeeps?! Jag trivs så jävla bra i min värdfamilj! Jag kunde inte fått bättre placering, som fisken i vattnet! Vi pratar om allt, skrattar tills vi kiknar, och är som en familj. Skolan för tillfället är lite tuff (bara andra dagen men ändå, heh) jag har inga direkta vänner.. ÄN.. Men alla är jätte snälla och hjälpsamma måste bara ta mig in lite mer i umgänget bland year 13. Ibland i skolan undrar jag vad jag gör här och att jag likväl kunde stannat hemma. Men när man sedan kliver av skolbussen och kliver in hemma försvinner de tankarna på en gång, för fan vad bra jag har det!!! Jag saknar mamma och pappa men inte så mycket att jag fått rejäl hemlängtan, jag undviker att prata med dem för mycket. Men det är klart att under där någonstans så ligger en liten hemlängtan och knackar på dörren som också försvinner så fort jag gör något finns den känslan inte kvar. Jag är så lyckligt lottad med en sån fin värdfamilj och såklart min fina norska värdsyster Maria.

ANYWAAY, som jag nämnde igår är jag i year 13 (de äldsta) och då också en senior. Alla seniors har vita skjortor och de andra har blåa. Och vilken respekt man får som senior!!! Detta saknas i Sverige… 😉 Som idag när vi skulle kliva på skolbussen stod ALLA i en kö för att få komma på, min syster Vera sa åt mig att ställa mig längst fram bredvid kön, och jag tänkte men jag kan ju inte trängas.. Men jag gjorde som hon sa, och när bussen öppnade dörrarna klev några längst fram på (som hade vit skjorta) sen var en lite kille, i blå skjorta, på väg att kliva på och en annan lite äldre kille, i blå skjorta, ba; “HEY, a senior!! You gotta wait young man!” Så fick jag kliva på, före alla andra för att jag är en senoir! Detta är en bristande punkt i Sverige!

Respect the seniors! 😉 😉 😉 😉 😉 😉

Imorgon har jag en nyhet att dela, hehe, det kommer bli spännande! 😉 Då får ni även lite bilder på min skola!

One thought on “Respect the seniors!

Leave a Reply

