First day of school!!

What’s up my FRIENNNDSS on tha other siiide?! Jag ska erkänna jag ÄR rädd för att bli tjock….. Utbytesstudetner GÅR UPP I VIKT, eller okej alla som flyttar utomlands gör det för att de inte är vana med maten på det stället… Och nu är jag och Maria fet nojiga över att bli tjocka.. Haha, men det kanske löser sig efter som hon, jag och Frans bestämt att vi ska börja springa 2ggr/veckan tillsammans, fast för tillfället är jag hyfsat förkyld så det får vänta en stund!

Tänkte nu dela med mig av lite Kiwi English

  • Här äter man inte Dinner här äter man Tea. T.ex: It’s time for tea! Vilket då betyder; It’s time for dinner!
  • Sen så uttalar man alla e:n som i:n typ.. Så Ten och Guest blir Tiiiiiiin och Giiiiiist. Hehe, har fortfarande inte vant mig med det!

I ÖVRIGT så var det först skoldagen idag! It’s not good, it’s not bad.. It’s just different. Så himla annorlunda. Inget är som i Sverige.. Man är bara inomhus underlektions tid (fast seniors har ett eget common room, jag är en senior/year 13 som tur är!), klockan ringer när lektionerna är slut och när dem börjar, man pratar med lärarna efter deras efternamn alltså typ Ms. Mrs. Mr.  Alla är super snälla så jag tror det kommer bli bra. De ämnen jag har är; Music, Painting, Photo, Design, English, History och Outdoor Education, men jag tror jag kommer byta Painting till Drama. Vill ju testa nya saker här nere! Sen när våren börjar smyga sig på kommer jag antagligen börja med tennis. Har dock inga bilder förutom en suddig på mig och Maria i våra uniformer.. Ska fota skolan imorgon på Photo, så ni får se det sen!

2 thoughts on “First day of school!!

Leave a Reply

