Celebrating my 18th birtday down under.

Halli Hallå mina vänner. Jag har en sak att säga er; kulturchock. Ooooh ja. Det känns som det och hemlängtan borde komma som ett paket, but no.. Not yet at least. Jag är dock inte helt hundra på hur det uppstår men det känns av, man blir trött, orkar inte riktigt engagera sig, och man ler inte lika mycket. Det ska bli kul med skola imorgon, då kommer man igång tror jag. Med olika sporter och så börjar man umgås med sina kiwi classmates. Jag gillar mitt och Marias rum (se bilder nedan) och jag gillar min säng, såååå himla underbart skön! Inte lika underbar som min svenska men tillräckligt bra 😉

ANYWAY.. Idag fyller jag år, 18 år ung. Fattar ni? För det gör då inte jag. Haha, dagen har varit bra som vilken dag som helst. Det känns inte som min födelsedag men det är det. Fick ett fint halsband av min familj och en choklad tårta, yum yum. I övrig har jag inte gjort mycket annat. Följde med Maria, Frans, Liz och Nina in till Masterton för Maria behövde köpa ett  par svarta skor till skoluniformen. Jag tog med mig egna dock, och imorgon ska vi köpa uniform. Annars har jag och Maria i stora delar suttit vid TV:n och kollat på AWKWARD. på MTV Australia.

I like it down here, just gotta make some friends and get used to all the differences.

Bilder från idag, mitt rum och en video när jag, Maria och Maggie åker the Flying Fox!!

Leave a Reply

