Avresedatum i Rotterdam

Den 12 april i år var jag i Rotterdam, Holland, med min farmor. Vi hade åkt till Holland för att hälsa på släkten som bor strax utanför Amsterdam, det var min fjärde gång där och jag älskar det underbara landet över hela mitt hjärta! Så den andra torsdagen på resan, 12 april för att vara exakt, hade jag och farmor precis klivit av en båt, som guidat oss i Rotterdams enorma hamn, då jag får ett sms i från min pappa hemma i Sverige där det står; Kolla din mail. Och min pappa skulle aldrig smsa mig och be mig kolla mailen om det inte var viktigt så där står jag nu med min farmor i en desperat jakt efter WiFi. För att kolla mailen på 3G i Holland hade varit aningen dyrt.. Vi kom i alla fall till ett museum där gratis WiFi fanns, segt var det å. Och jag var så stressad för allt jag ville var att se vad för mail som kommit. Min farmor stod där bredvid och förstod ingenting och undrade varför jag var så stressad. När jag väl får upp min hotmail ser jag där ett litet mail från Explorius där det står; Vi har nu bokat biljetter från Arlanda – Auckland, du kommer att flyga hemifrån vid 16 tiden den 9 juli. Känslan när jag läste det där var ofattbar, hela jag sken upp och farmor frågade vad som hänt. Och då berättar jag så klart, och oj vad glad hon blev. Så där stod vi då, jätte glada (jag nästan helt euforisk) mitt i en av världens största hamnstäder och har precis fått vet att den 9 juli sticker jag! En minnesvärd dag var det, och jag minns det som om det var i går!

Den där berättelsen kanske inte var så intressant för er, men nu har jag den nedskriven och kan för evig minnas den!

Leave a Reply

