Ett försök med visumhandlingarna..

De änt långt tid kvar! Har börjat kika runt lite bland Borlänges lokaler efter ett ställe att ha avskedsfest på. Och eftersom jag är underårig måste jag ha, som de så fint uttryckte sig i telefonen tidigare, min förmyndare med mig. Jaah, nu sitt jag hä i sänga me NZ boka i handa. Och läst i da litt. Fråga mig inte vad det där skulle föreställa för typ av mål, som sagt jag är inte kung på dalmål…

HUR SOM HAVER. Igår gav jag mig in på ett tappert försök med att fylla i visum handlingarna, jag gav upp lika fort som jag började, nästan i alla fall. Det är en bibel med papper.. Bibel del ett (den största delen) består av själva ansökningen och bibel del två var en as fet guide på hur man skulle fylla i dem! Alla frågor var så invecklade, jag blev så osäker att jag var tvungen att gå och hämta mitt pass för att försäkra mig om vad jag hette. Och done and done; jag heter Hedlund, Eva Johanna.

Nu äre jue så här att en liten fågel viskade i mitt öra att vi är fem svennisar som åker till NZ i juli, och om någon utav er läsare som hittat min blogg på utbytesstudent.se råkar vara EN UTAV OSS SVENSKAR SOM ÅKER MED EXPLORIUS TILL NZ???. Så var så hemskt vänlig att höra av dig, det vore grymt spännande att dela alla knäppa funderingar med dig. En ständig fråga som slår mig är SKA MAN SKAKA HAND ELLER KRAMAS när man träffar sin familj för första gången..? Ja juste, sug på den karamellisen ni!

One thought on “Ett försök med visumhandlingarna..

  1. Hej!! Du anar inte hur glad jag blev när jag hittade den här bloggen, äntligen hittar jag någon som ska åka till Nya Zealand med Explorius, Haha jag längtar så jag håller på att svimma, känns helt sjukt att vi åker om mindre än 40 dagar! Hoppas att du ser detta och känner att du vill prata med en galensnartåkerjag utbytesstudent.
    // Emmy 🙂

Leave a Reply

