Sommar får mig att längta lite extra

Vilket underbart väder! Jag älskar sommaren, jag älskar Dalarna och det finns inte ord för hur mycket jag älskar sommaren i Dalarna.  Stolt dalkulla här, önskar även att jag kunde prata lite bredare dalmål och att jag ägde en folkdräkt! Men men. Min underbara sommar country spellista!

Jag är så himla inställd på att när jag kommer till NZ kommer det var soligt, härligt och fint! Men jag måste sluta tro detta. För då är det ju vinter! Det känns lite trist att missa halva svenska sommaren, MEN jag kan ju reta er när ni i vinter har det svin kallt och jag har sommar och sol! 😉 Haha. Bra väder får mig dessutom att längta lite mera. 6 ½ vecka kvar, det känns som aaasss länge men ändå aaasss kort.. I 2 ½ år har jag väntat på detta, så på så vis är det ju kort tid kvar. Jag är dessutom schviin trött på skolan, tre veckor kvar där med min fina klass.. Ja tiden kommer väl att rusa iväg. Men jag njuter av de sista dagarna!

Under detta läsår har jag följt en tjejs blogg, som varit på NZ med samma organisation som jag kommer åka med. Idag läste jag hennes sista inlägg från NZ. För om jag gissar rätt så är hon på väg hem nu. Jag själv bävar redan lite nu efter den stunden när man måste säga hejdå till NZ.. Men på den fronten kör vi lite; den dagen den sorgen!

Och Fanny, om du skulle läsa detta. Så vill jag bara tacka dig än en gång för att du bloggat. Du och din blogg har gett mig så mycket inspiration och hjälpt mig i stunder då jag verkligen undrat om jag gör rätt i att åka iväg. Tack som fan.

Leave a Reply

