Förväntningar

Mötet igår var bra, tror jag.. Haha. Det är jätte svårt att säga, eftersom de mest inriktade sig på de “dåliga sakerna”. Alltså på vad man ska göra vid hemlängtan osv.osv.  Och det blir ju svårt att säga hur det var när det var så mötet var uppbyggt. Innan mötet hade jag, säkert som många andra utbytesstudenter, skaffat mig en liten egen “värld” av mina förväntningar och hur saker och ting kommer vara. På både gott och ond finns nu denna värld inte längre kvar, nu efter mötet har jag inte en aning om vad jag ska förvänta mig och allt. Verkligen no clue. Det är som på WoW kartan, man kan bara se karta på de ställen man varit, men aldrig på det utanför och det som komma skall.

Det är på ett sätt skönt att förväntningarna inte längre finns kvar, för då kommer ingen besvikelse uppstå om något är annorlunda från vad jag trott. Men i förväntningarna fanns också en trygghet, att man hade en känsla av; “det kommer bli grymt!

Jag har ingen koll alls på vad jag känner känslomässigt just nu.. Men det kommer väl! Om inte annat så rullar det väl in när jag fått placering (iiiiiiih längtar) eller när jag satt mig på flyget eller när jag tagit mitt första kliv på den nyzeeländska marken! Allt löser sig! 😀

 

Leave a Reply

